Rockshox Pike 454 (coil) uppgradering?

JohanG*

Ny medlem
Rockshox Pike 454 (coil) uppgradering?
Så jag är fortfarande på 26" och kör en gammal RockShox Pike 454 U-turn (coil) som skall in på service inom några veckor.

Nån som har koll på nån ev. uppgradering som är värd att göra i samma veva? Typ byta till en bättre coil eller liknande?

Hojen I övrigt är en Mongoose Teocali - är gammal bmx/mtb-street kille så älskar Teocalin med Freedrive för att den är så kort och responsiv - och jag kör en nyservad Monarch RT3 dämpare bak.

Jag kör rätt blandat, leker väl mest, och mest åt trail-hållet, men det blir mer teknisk åkning än fart. Gör ju lite drops och hopp också - men inget hysteriskt.

Är f.ö. rätt gammal och fet numera, väger väl 110-125kg, typ, men kan inte påstå att jag har haft issues med genomslag, etc, med den under åren - har dock ingen aning vad det är för coil i den nu, om det är original eller om den är uppgraderad...

Jaja, tänkte det är värt att fråga iaf, när jag ändå skall ha in den på service, kanske finns nåt annat som är värt att göra i samma veva, som sagt, så alla tips uppskattas... ?

Tillbaka
Topp