RockShox Revelation (Pike)

Tubbe86

Aktiv medlem
Hej!

Måste stilla mitt sinne.
Jag har köpt en begagnad cykel, men cykeln har inte levererats än.
Säljaren har skrivit i annonsen att cykeln har en ombyggd Revelation till Pike med Charger 2.1 och Debonair och det är fine som det ser ut. 35mm stanchions.
Det står även att den har 170mm slag. Nu undrar jag om det är möjligt? När jag googlar står det 160mm som max för denna uppsättning?
Har haft en Yari med 170mm innan så där vet jag att det går.

Antingen är det en Yari som blivit Lyrik och då kan det mycket väl vara 170, eller så är det en Revelation som blivit Pike och då är det max 160.

Säljaren har inte mätt utanpå gaffeln från packbox till krona? Iaf på min Fox 36 så är det avståndet längre än gaffelns slaglängd.

Det var en Revelation med RC2 och Debonair. 160mm 35mm. Hur pass mycket klenare i övrigt är denna gaffeln än lyrik/yari? Är det värt att byta? Sitter på en spicy från 21

Senast ändrad:
Inte direkt klenare skulle jag nog säga, kanske marginellt, båda är styva och trevliga på så sätt.
Men det är mer känslan, lyrik/yari är mer följsam medan pike/revelation är mer fast. Det är väl som det ska eftersom de sistnämnda är ämnade mer för trail medan de förstnämnda är mer för enduro.
Men Pike RC2 är bra. Jag hade nog låtit den vara.

Tillbaka
Topp