Roligaste race:t på länge

Race

Medlem
Roligaste race:t på länge
Hej alla cyklister!

Känner att jag måste dela med mig av en trevlig och lite ''crazy'' upplevelse idag. Påväg till skolan idag så tog jag den fem månader gamla Crescenten och åkte. Vägen dit cyklade jag längs med en racercykel en grabb som jag uppfattade var i 30 års åldern. Varpå jag märker att han trycker på riktigt mycket, jag va uppe i 32 kmh enligt datorn när han susar förbi mig som en sportbil. Ung och dum som jag är valde jag att trycka på efter honom, lite vardagsspänning innan studier liksom :) Jag kommer ifatt honom efter ca 200 meter då cykeldatorn visar 52 kmh. Jag trycker upp bredvid honom varpå han ler och trycker på max, jag gör detsamma och kommer upp i 61,5 kmh och lyckas med ca 1 meters marginal köra om honom. Strax därefter kommer ett rödljus som sedan tar en till en gågata. Båda stannar upp bredvid varandra som i ett streetrace med bilar och spänningen är total. När det sedan blir grönt så trycker jag allt jag har upp i 45 kmh på gågatan och kör om honom med lite marginal, varpå jag känner någonstans att det kan vara en dålig ide att cykla 45 på en gågata. Så efter det så saktar jag ner och tackar honom för ett trevligt race och svänger till skolan. Roligt var det.

Kände att jag behövde dela med mig av denna händelsen :)

Tillbaka
Topp