rosalandet

Peter Jarl

Ny medlem
rosalandet
Rosalandet
Vill du cykla från Riksgränsen till Helsingborg till förmån för bröstcancerfonden i höst? 250 mil, 15 dagar, 10-23 mil/dag. Boende, mat, följebil, mm arrangerat.
Vill du inte hoja hela vägen? Häng då med så långt du vill när vi passerar i närheten av där du bor!
Kolla in våran hemsida för mer info.

www.rosalandet.se

Bilagor

• logo.gif
    logo.gif
    4.1 KB · Besök: 84
rosalandet
Hej. DT. Vad roligt om du har lust att haka på ett par dagar. Följ utvecklingen på rosalandet.se När vi väl cyklar kommer det att finnas uppdateringar på var vi befinner oss, vilka start tider och platser som gäller på respektive ort, mm, mm. Det är ett bra tag kvar till det är dax att cykla men med bra planering är det klart lättare att få saker utfört.
HGa det fint. Peter Jarl

rosalandet
Den 22 september, när vi startar vår cykling från Riksgränsen, kommer det även att starta ett antal auktioner. Dessa auktioner kommer att avslutas den 6 oktober när vi rullar in i Helsingborg för att ha målgångs fest. Vad som kommer att finnas möjlighet att buda på är ännu inte helt klart, men några smakprov kommer här: Ett säsongskort till ett skidsystem samt fyra stycken veckoliftkort, ett weekend paket med boende mat och dryck på ett ännu ”hemligt” ställe i Stockholms skärgård, signerade NHL match tröjor är på gång, mm, mm.

Om DU känner att DU vill vara med och hjälpa till att få in produkter till auktioneringarna eller har något själv att bidra med så tveka inte att höra av er till mig. Det kan vara saker eller upplevelser. Presentkort på massage, frisör, fallskärmshopp, föreläsningar, konsertbiljetter, resor, mm, mm . Eller en tavla, klocka, möbler, frimärken, mm, mm. Endast fantasin sätter gränser.

Ensam är stark, flera är starkare och tillsammans kan vi göra skillnad!

www.rosalandet.se

Ha det fint. Peter

Senast ändrad:
rosalandet
Det här är låter ju himla trevlig. Har planer på att haka på från Kiruna och kanske ett par etapper. Men, är inte 22a September lite väl sent? Risken för vinterföre och minusgrader från Riksgränsen är inte helt omöjlig.

rosalandet
Hej Ogami.
Fantastiskt kul om du vill cykla med ett par dagar uppe i norr. Jag har fått in ett par intressenter från Kiruna trakten och jag hoppas på fler. Angående tiden på året så kan det helt klart tyckas vara i senaste laget. Av olika anledningar så var det den lämpligaste tiden att utföra det här arangemanget, dels så funkade det inte med mitt jobb tidigare plus att nu cyklar vi under rosamånaden.(bröstcancerfondens månad) Jag har kollat upp hur vädret vanligtvis är i slutet av september och det är troligtvis inte snö. Kalla nätter och fina dagar i ett höstigt norr är min bild på näthinnan. Varma kläder kommer det behövas ha med dock.

Har du frågor, vill ha mer info eller vill anmäla dig så gå in på www.rosalandet.se

rosalandet
I söndags så gick jag av mitt skift på brandstationen efter ett bra dygn. Med bra menar jag att det inte innehöll några allvarliga olyckor för vare sig mig eller andra medborgare och att både övningar, träning och den gemensamma matlagningen höll hög kvallite. Familjen hade åkt till Halmstad under lördagen och jag var taggad till tänderna inför en skön cykeltur över åsen in i Halland för att sluta upp med dom. Cykeln stod putsad, kedjan rengjord, flaskorna var fyllda, vinden låg på från söder och solen såg ut att bryta igenom trots en risig prognos. I vanlig ordning slarvade jag med frukosten och tog en delikatoboll med i fickan till min dryga tre timmars tur. Väl ute ur Helsingborg kom jag ikapp en broder som är på väg mot Mölle. Vi slog följe någon mil eller så och det rullade på i godfart upp mot Ängelholm. Trevligt med sällskap en bit på vägen. Jag hojar mestadels själv eller med SkuggAnn vid min sida, så att snacka lite med någon som svarar var ett välkommet inslag. Faktiskt så dök just nämnda SkuggAnn upp när min medcyklist tog av åt väster och jag fortsatte mot norr. Hon va tystlåten som vanligt och det visade sig att hon inte är nämnvärt förtjust i regn. Rätt va det va så hade hon krupit in under cykeln och försvunnit och svarta skyar fick en ny innebörd. Borta i horisonten, över Hallandsåsen, förvandlades det blåa till svart och jag anade vad som komma skulle. Ibland så ligger dock tiden på ens sida och på grund av min ringa fart så klarade jag mig undan regnet(nästan) Några skurar fick jag på mig men inte i närheten av de 20 millimeter som det tydligen kom ner på några timmar. Chokladbollen kom väl till pass uppe vid Simonstorp när jag svängde av in på mindrevägar efter klättringen upp över Åsen. Jag lyckas glömma hur lång den backen är mellan gångerna jag cyklar den, jag glömmer även hur vackert det är med bäcken som porlar över rundade stenar vid sidan av vägen och lövträden som stretar i branterna. Väl framme på Tylösand så var jag ganska tömd men efter ett smärre frosseri så kändes det ok igen och jag och min underbara fru sprang en barfota runda på stranden. Kontrasterna mellan cyklingen i regn och att springa barfota på den kalla sanden i solen bara en kort tid senare var underbara.

En bra söndag att lägga till alla andra bra söndagar, måndagar, tisdagar, ja alla andra dagar helt enkelt.

Tillbaka
Topp