Rose gravel bike

Rose gravel bike
den verkar dämpa litet mer än crossen, och är litet längre (7mm... går ju att ordna med styrstam)- typiska gravel skillnader. men den verkar inte ta så breda däck. Men den kostar inte så mycket mer än crossen med hydraulik. Tweakad ram motiverar en liten skillnad, men jag undrar vad man märker.

Rose gravel bike
Så vitt jag förstår så är det Rose DX cross-2000 hydr. med 800:- uppgradering på hjulen inbakat i prisökningen på 1000:-.
Orkade inte kika detaljer men det är samma ram och samma utrustning till något högre pris.
Och det är ju helt rätt. Pungslå småskogens motsvarighet till södermalmshipsters :-)

Rose gravel bike
tobiascyklar sa:
det är inte samma ram - bakstagen ser annorlunda ut, och måtten är inte samma.
Vilka mått menar du skiljer sig? Team DX Cross 2000 AR som på hemsidan sorteras under Gravel är vad jag kan se helt identisk med Team DX Cross 2000 Hydraulic som sorteras under Cyclocross. Endast vissa förvalda komponenter skiljer; hjul, däck, bakväxel (medium respektive short cage), kassett (11-32T respektive 12-25T) och styrlinda. Om cykeln du jämför med har den äldre Pro DX Cross ramen däremot skiljer sig givetvis måtten…

Senast ändrad:
Rose gravel bike
427mm kedjestag, kan väl inte vara happykorrekt? Min gravelbike har 412mm

Normalt sett är en gravelbike tightare och mer lvglik än en cross. Lägre bb, kortare kedjstag, bättre komfort och sådär.

Tillbaka
Topp