Rose-tråden

Rose-tråden
Sharpie: Alla cyklar byggs enligt beställning = kunden får själv välja vilka delar man vill ha på sin cykel. Vi har ett ex av varje cykel i Biketown, men detta är en av katalogmodellerna som man får testa i butiken, men cyklarna behövs som visningsex hela året och de säljs först i slutet av året t.ex. här: http://www.rosebikes.se/produkter/cyklar/styckevaror/
Så du kan lägga din beställning när du är i Biketown, men cykeln levereras hem till dig när den är monterad och klar för leverans (= samma leveranstid som när du beställer via nätet).
Om du hittar en cykel bland styckevarorna är de såna cyklar som har varit visningsex och de säljs direkt. Dessa finns dock inte i Biketown, utan i ett lager vid huvudkontoret, men jag kan tänka mig att du kan få med dig en av de cyklarna direkt om du vill.

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Funderar på en hardtail med 29-tumshjul för grusväg, snabb stig och kanske lite långlopp. Det har hänt mycket sedan jag cyklade mer aktivt senast. Mr Big mot Mr Ride, hur ska man tänka med kolfiber mot aluminium? Fördelar nackdelar? Vilken rekomenderar ni och varför?

Per

Rose-tråden
Hasselabon: Du kan speca båda cyklarna som du vill ha dem (allt som är tekniskt möjligt kan du ändra), nu är det kampanj på Mr Big 2012, så där gör du absolut bästa köpet just nu skulle jag säga. Skillnaden till 2013 är främst att styrhuvudet är lite lägre. Personligen skulle jag antagligen välja aluminiumram och lägga pengarna på hjulen istället, men det är väldigt individuellt och alla tycker olika.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Beställde sent på söndagnatten lite lås och en pakethålllare m väska. Igår onsdag vid lunch så kom posten.

Går inte att begära snabbare leveranstid! Väldigt nöjd.

Dock så som många tidigare nämnt, så förlorar ju DHL länken sitt liv när den entrar Sverige. Det är något jag verkligen tycker ni ska fixa för oss kunder.

Rose-tråden
dobi skrev:
-------------------------------------------------------
...
> Dock så som många tidigare nämnt, så förlorar
> ju DHL länken sitt liv när den entrar Sverige.
> Det är något jag verkligen tycker ni ska fixa
> för oss kunder.

Det, och möjligheten att be dem att INTE försöka köra ut beställningen när man på förhand vet att man omöjligen kan vara hemma vid leveranstillfället.

mvh
magnus

Rose-tråden
dobi & keyzersoeze: Tyvärr kan vi inte göra något åt att Svenska posten har sina egna kollinummer och att de ändrar kollinumret på paketen när de kommer till Sverige. För att undvika att de inte skall köra ut paketen kan ni höra med era lokala postkontor om de går med på att ni har leveransadressen till postkontoret, kan tänka mig att det eventuellt kan fungera i mindre orter, inte i större städer, men det löns alltid att fråga.

Ett annat alternativ är att man lägger sin jobbadress som leveransadress, eller någon annan adress där man vet att någon kommer att vara hemma den dagen paketet levereras.

/Jenni Ribacka ROSE

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hej!

Funderar på en ROSE Pro-2000. Är 2013 års modeller på ingång? Sklijer sig specifikationerna mycket från årets modell och när finns de tillgängliga att beställa? Kommer 2012 års modeller att sänkas i pris?

//Erik

Rose-tråden
Mellon: 2013-modellerna av landsvägscyklarna kommer upp på sidan i mitten/slutet av november när den nya cykelkatalogen skickats ut. Innan dess kan vi tyvärr inte säga något om priser eller specifikationer, tror inte att de blir billigare till 2013, men det är mina egna spekulationer. Tror inte heller att 2012:orna kommer att säljas billigare, särskilt inte Pro, som kommer att finnas med i sortimentet även 2013.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Tycker det är lite tråkigt svar ang kolliändringarna, jamenar ni vill väl utvecklas? och problem är ju till för att lösas. Har ytterst svårt att tro att ni inte kan komma på någon lösning för att kunden ska få ett svenskt tracknignummer via email när denne skapas.

Men det problemet kanske inte står så högt på er lista(obviously).

Rose-tråden
dobi skrev:
> Tycker det är lite tråkigt svar ang
> kolliändringarna, jamenar ni vill väl utvecklas?
> och problem är ju till för att lösas. Har
> ytterst svårt att tro att ni inte kan komma på
> någon lösning för att kunden ska få ett
> svenskt tracknignummer via email när denne
> skapas.
>
> Men det problemet kanske inte står så högt på
> er lista(obviously).
----------------------------------------------------------
Det är ingen annan utländsk cykelbutik som lyckats med heller, vill man ha billig frakt skeppas den ut av svenskt bolag som byter trackingnummer i sverige. Enda sättet med samma nummer är dyr direkt till dörren frakt med lyx-dhl/ups/fedex eller liknande... :-) T

Rose-tråden
lamoose: Jag är 190 lång och har L av armvärmarna, jag tycker att de nästan är för korta (beroende på vilken tröja jag har under), så jag skulle rekommendera XL åt dig. Seamless arm- och benvärmarna är väldigt tunna, de andra är varmare.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Hej rose
tittar på ett par Sjhimano ultegra Sti broms växel kombo handtag priset är 2170 nånting och det 1pair är ddet alltså komplett för fram och bak då?

Rose-tråden
Jag behöver en vintecykelHT29er för strax övrr tusenlappen. Fjolårets Mr Big 2 verkar lovande...nör var det nu igen nösta års mtbs kommer upp? Hoppas på en ännu billigare variant...

Rose-tråden
j0nte: De kommer upp på sidan om några veckor.
Petri: Vilken artikelnummer menar du?
castrello: 2013-modellerna har redan börjat komma upp på sidan och fler är på inkommande, men just nu är 2012:orna bästa köpet så länge det finns cyklar att fås.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Petri: Broms-/växelhandtagen 1267550 säljes parvis inklusive växelvajer och -höljen. Bromsvajer och -höljen måste du beställa skilt. Kom även ihåg att kontrollera att växelhandtagen passar tillsammans med de växelförare du har på cykeln sedan tidigare.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Petri skrev:
> ja om jag beställer de måste jag nog beställa
> bakväxel,vevparti,framväxel mm :)
> Tack så mycket då vet jag det :)

Nej det behöver du troligtvis inte göra (beroende på vilka komponenter du har) om du inte vill.

Rose-tråden
dobi skrev:
> Tycker det är lite tråkigt svar ang
> kolliändringarna, jamenar ni vill väl utvecklas?
> och problem är ju till för att lösas. Har
> ytterst svårt att tro att ni inte kan komma på
> någon lösning för att kunden ska få ett
> svenskt tracknignummer via email när denne
> skapas.
>
> Men det problemet kanske inte står så högt på
> er lista(obviously).

Men visst har DHL gjort något? För några månader sedan slutade trackingen på 60% men de senaste gångerna jag fått paket sänt via DHL så har trackingen pågått ända fram till dörren. Har ett paket på väg just nu så jag skall följa det noga. Jo mycket riktigt:

Status 80%

Wed, 26.09.12 14:27 h Sweden The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hej!

Jag är sugen på en Pro DX Cross 4400/3000 i färgen Vit både har en Röd plupp vid leveranstid och det står att man ska fråga om leveranstiden. Hur lång tid tar det att få cykeln om jag beställer den idag?

EDIT: Storlek 56 vill jag ha också.

Senast ändrad:
Rose-tråden
david.nait: 2012:orna är tyvärr slutsålda och 2013-modellen kommer till leverans i december, de kommer upp på sidan i mitten av november.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!

Går i köptankar för min första renodlade racer, men med en begränsad budget vilket gör att jag inte vill gå så mycket över 10000. I valet mellan Pro-2000 och Pro-SL 2000 funderar jag lite vad som är den stora skillnaden mellan cyklarna då specen är relativt lika vad jag kan förstå. Mer carbon i Pro-SL verkar det vara, men kommer jag att märka skillnaden när jag uppgraderar mig från en hybrid? Alternativt kan man ju välja Pro-2000 och uppgradera hjulen lite.

Målet är VR nästa år till att börja med, men jag kommer att köra ganska mycket pendling med den också när inte vädret är för surt.

/Markus

Rose-tråden
Markus T: Jo, du har helt rätt, det är styrröret som skiljer cyklarna åt, i SL-modellen är styrröret i kolfiber och i Pro-modellen är det i aluminium. Lite mer stötigt blir det med aluminiumröret, men ingen större skillnad. Personligen skulle jag satsa pengarna på hjulen istället, där märker man större skillnad. Men det finns säkert många olika åsikter om detta.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej Rose's svenska representanter!

Jag vill gärna att ni ser till att min beställning levereras till mig. Beställde ett antal prylar den 18/9. Jag betalade med VISA-kort och pengarna drogs den 19/9. Ännu har paketet inte ens skickats. Era mail om vad som är fel är lite oklara.

Ert senaste mail verkar säga: "Betala en gång till, så skickar vi paketet. Första pengarna får du tillbaka om 20 dagar."

Jag hoppas verkligen att det där bara är en språkförbistring. Men hursomhelst, kan ni få iväg mitt paket? Jag har betalt, men tänker inte betala dubbelt.

Ordernummer: 19641236

Tack för bra service i denna tråd!

Rose-tråden
Johan: Jag kollade upp detta med min kollega i Tyskland, och de håller på och reder ut problemet med din beställning och hon återkommer till dig direkt genast när hon har några nyheter.
Beklagar det som hänt! Ser ut att vara ett problem med vår mjukvara.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej.

Jag har en Count-solo 1

Går det att få på bredare däck än 2.25 tum? Vart går gränsen innan det tar i ramen eller gaffeln?

Tack på förhand.
/Simon

Rose-tråden
SimonO: Ursäkta sent svar, men tyskarna var lediga igår så jag fick svar först idag. Du kan ha max 2,35 breda däck på Count Solo.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej,

jag tittade på geometri-siffrorna för Root Miller på er hemsida, och de verkar inte stämma, bl a finns det siffror för storleken small som ni ju inte tänker tillverka av Root Miller. Upptäckte sedan att siffrorna är exakt identiska med Jabba Wood, så det verkar ha blivit något klipp-och-klistra-fel där. Kan ni uppdatera sidan med rätta siffror för Root Miller?

Jag försökte också kolla på Root Miller med konfigureringsverktyget, men jag lyckades inte hitta den där. Är det så att ni inte hunnit lägga till den i verktyget, eller är jag blind?

Rose-tråden
planB:
Root Miller har precis kommit upp på sidan och det räcker ett tag innan den kommer upp i konfiguratorn. Angående storlekarna så kommer det ingen cykel i small i år, men eventuellt blir det aktuellt i nästa år. Jag skickade tidigare idag feedback till Tyskland att jag tyckte att de skulle ta bort storlek small i tabellen. Skickade också mail igår om att de skulle kolla upp geometrierna för Root Miller på sidan, eftersom de inte stämmer överens med de som vi tidigare har fått ta del av. Återkommer när jag har fått svar om geometrierna.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Shindou: Jag hittar dubbdäck till 29", 26" och 28" på sidan (titta på namnet på däcken, det står "spike" någonstans i produktnamnet). Om det är något speciellt däck du är ute efter som inte finns i vårt sortiment, men om vi i övrigt har produkter från leverantören kan jag kolla om vi kan specialbeställa hem de däck du vill ha.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> SimonO: Ursäkta sent svar, men tyskarna var
> lediga igår så jag fick svar först idag. Du kan
> ha max 2,35 breda däck på Count Solo.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Tack för infon Jenni.

Mvh Simon

Rose-tråden
Bakbromsen: Jag har tyvärr ingen info om detta ännu, cykelkatalogen kommer ut i mitten av november, då ser du om den finns med.

Jenni Ribacka/ROSE

Rose-tråden
Hej,

Jag såg att ni står som utställare på svenska sportmässan. Vilka modeller kommer ni att ta med er och visa? Jag hoppas att ni visar någon pro-fly då jag är intresserad av den cykeln men skulle vilja kika närmare på den.

Adam

Rose-tråden
tradfursten: Vi har inte bestämt oss 100% än vilka cyklar som kommer, men eftersom vi måste välja ut 8 cyklar av våra närmare 200 modeller så är det alltid någon som inte kommer med. I nuläget är det AeroFlyer som har företräde framför ProFly.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Det vore bra om ni kunde vidarebefordra kundens kontaktuppgifter till svenska Posten vid leverans. Satt hemma i fredags och missade min leverans ändå pga att Posten inte hade min Portkod eller mitt telefonnummer.
Onödigt för alla inblandade parter, och extra onödigt för att jag fick vänta över helgen.

Rose-tråden
Flameboy:
Skriv din portkod /och telnr. i leveransadressen när du beställer, den infon går vidare till posten. Vi ger inte övrig info vidare till någon tredje part av säkerhetsskäl.

Jenni Ribacka/ROSE

Tillbaka
Topp