Dags att klaga på leveranserna igen.
Gjorde en beställning som skickades den 23/4, fick spårnummer hos DHL som gick som DHL Express i Tyskland.
Då paketet stannat upp den 27/4 så ringde jag igår till DHL och fick reda på att när leveransen kom till Sverige så ändrades tydligen leveranssätt till DHL Freight Vägtransport och försågs med ett nytt sändningsnummer, hos DHL Freight var status "Klar för leverans till mottagare enligt överenskommen leveranstid" - någon överenskommelse har jag inte gjort och DHL har inte kontaktat mig.
Idag fick jag tag i DHL Freight på telefon och de meddelar då att de endast kan leverera hem till mig mellan 12 och 14 nästa måndag, de kan inte skicka paketet till ombud, ge mig en annan tid eller ens ändra leveransadress till min arbetsplats. De kan ej heller ta emot mitt telefonnummer så att budet kan ringa mig när det ska levereras.
Det enda alternativ som finns är att åka ut till deras terminal, som givetvis bara har öppet på kontorstid under vardagar.
Jag har faktiskt aldrig varit med om liknande strul med försändelser från andra än Rose.
När jag för ett par år sedan köpte en cykel så var det liknande problem, fast då med Poståkeriet.
Vad är det egentligen för avtal Rose har med sina logistikpartners och varför skiljer de sig så mycket från andra handlare i Tyskland?
Till slut en mer konkret fråga; finns det någon möjlighet att få Rose att ändra leveransadress idag?
Till skillnad från hur det fungerar med DHL Express så kan tydligen endast avsändaren göra denna begäran till DHL Freight.