Roslagsleden - cykla?

• Trådstartare Trådstartare erik h.
  • Start datum Start datum
E

erik h.

Guest
Roslagsleden - cykla?
Är det någon som har erfarenhet av cykling längs Roslagsleden? Just nu vet jag inte mer än att en sådan led finns, men innan löven fallit ner helt tänkte jag försöka hinna kika på var det borde gå att cykla, hur man tar sig dit utan mångmilaasfaltstransporter osv.

Roslagsleden - cykla?
Hur långt tänkte du dig? Jag har bara cyklat Danderyd/Täbybiten, och det var tre år sedan. Men det är cykelbart, jag antar att jag skulle uppskatta det ännu mer nu.

Roslagsleden - cykla?
När hade du tänkt dig att cykla den? Är litet sugen på att köra Sthlm->Norrtälje. Det är c:a 12 mil och borde ju inte ta hela dagen!

Roslagsleden - cykla?
Nja, mitt förlag är att ni tittar noga på kartan efter Domarudden. Den biten är rätt stökig och inte så jättekul. Det var fyra år sedan jag körde där men försök att hitta alternativa vägar bara för att vara förberedda.
dp

Roslagsleden - cykla?
den vill ja också köra! men hur tar man sig tillbaks.. 12 mil till då eller..?

edit: alltså sth-norrtälje...

Senast redigerad av en moderator:
Roslagsleden - cykla?
Jag sov över i stugan i Norrtälje och körde landsväg dit och tillbaka för att jag inte kom iväg förrän vid 13-tiden båda gångerna. Landsvägen tog 4.5 timmar ungefär... En variant är ju att ta tåget till Å-berga, köra in på Roslagsleden där och hoppa ut vid Grovsta, cykla tillbaka till Åkersberga landsvägen och sedan ta tåget hem igen. Eller så cyklar man till Å-berga och tar tåget hem därifrån, vet inte vilket parti som är bäst/roligast.

Roslagsleden - cykla?
Nej det är riktigt DP. Ingen cykel på R-banan. Det är ingen vanligt pendeltåg tyvärr.

Och jag håller med dig DP skall man köra Rinkeby--->Norrtan (12mil) så får man ligga i bra. Då skall man nog vara en kille som klockar 5h jämt på FMT eller hålla på till mitt i natten.

Ett alternativ är ju att hyra en stuga i Dommarudden och köra Rinkeby--->Dommarudden på första dagen och Dommarudden--->Norrtan dan efter. Då tror jag det blir lite mer lagom.

Stalle

Tillbaka
Topp