Roslagsleden - Happy Witch Project II

cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok då är det bara att snoka upp billigast möjliga,
> skulle väl egentligen kunna bygga en men har inte
> tid/ork att fara runt och leta upp/köpa alla
> prylar innan söndag, Bygget bör väl iofs gå
> fort....

Är det ingen som har en extra lampa att låna ut?

cerberos skrev:
> det är försent att beställa från Letro....

Butiken i Surahammar har öppet till 18 idag *hint*

Annars tror jag jomper har en utlåningslampa donerad av Ett annat lopp?

Vi får väl starta tidigare i annat fall ;-)

Närå, men startar vi 8 så borde det inte bli någon mörkerkörning (kanske???), iallafall inte fram till Danderyd.

Med 8 så menas 08.00. Läste att förra året kom de iväg vid 9. Men kan inte alla se till att komma i tid, vara klara och ha cyklarna i ordning så att vi verkligen kan komma iväg 08.00. Jag vill inte veta av något "ska bara" när vi samlas på morgonen :-)

/Anders

Man tackar för tipsen, gjorde dock ett litet överslag på kostanderna och med hänsyn till frakt mm så verkar det inte bli värre än 250:- dyrare på Kungsholmen än Letro så vad tusan..... det är väl bara 5 öl så... en halv utekväll.... får man väl stå över :)

Mollo: acket verkar ju vara slut på annonslampan, det kostar ju lite deg.... kan vara värt att kolla ändå, tackar!!

Jag kommer att ha nytta va lampan till annat också brukar vara ute och lägga blodspår för eftersök med hunden ibland i skumrasket så en pannlampa har jag tänkt köpa ett tag men dragit mig för det....

Senast redigerad av en moderator:
AJ skrev:
> Jag vill inte veta av något "ska bara" när vi samlas på morgonen :-)

Är det inte min uppgift att peka med hela handen? ;)

Jag ska för övrigt byta styrstam och rikta ett hjul innan start på söndag, men det borde gå fort.

cerberos skrev:
> Man tackar för tipsen, gjorde dock ett litet
> överslag på kostanderna och med hänsyn till frakt
> mm så verkar det inte bli värre än 250:- dyrare på
> Kungsholmen än Letro så vad tusan..... det är väl
> bara 5 öl så... en halv utekväll.... får man väl
> stå över :)

Jag har annars en 478 som du kan låna om det kniper. Hade reserverat den åt min stridskamrat, men han verkar ha fått ordning på hembyggda grejorna (eller hur Oscar?).

Jag tror inte att vi ska behöva så mycket pannlampor, men det skulle onekligen vara mulligt.

Min jäkla halspryl förföljer mig. Jag var ute och hojade igår och kunde inte gå upp sängen nu i morse. Ont i huvud hals och kropp. Jag kände mig inte ens krasslig igår kväll när jag var ute och cyklade. Ibland skulle man vilja formatera om immunsystemet. Bara att hoppas på att det lägger sig...

Ok det vore schysst om du kund ta med den om jag inte får tag på någon. Blir den överflödig så kan du ju skicka tillbaks den till stan med bil på morgonen eller så hörs vi av här :)

Apropå starttid så vill vi väl komma iväg 08.00 och med restid mm så...

06.40+20min packning=07.00

07.00+50min resa=07.50

Vilket lämnar 10min till avsittning och iordningställande mm hmmm börjar luta åt ännu (brrrr) tidigare möte i Bergshamra säg 06.30????

Vad tror ni AJ, PJ och mytomspunnen????

Jag tänker som du JLarsson och med min högerfot så brukar det inte ta så lång tid från A till B men ibland djävlas det så det känns bra att ha lite marginaler :)

Vi drar 7 från Rissne, det skall räcka.

Förra året hade vi väl bytt till vintertid så det blev mörkare en timme tidigare då. Men pannlmapa är nog ett måste, vi skall nog inte räkna med att vi kan åka fortare än oxr och mytomspunnen förra året.

Mytis åker ju på en räkmacka som blir hämtad precis utanför porten. Tänk på oss (AJ+PJ) som kommer låångt söderifrån :-)

20 min för att lasta? På reklamen för Thule säger det ju bara klick, klick så sitter cyklarna fast :-)

Jag är rädd för att om vi åker allt för tidigt så kommer vi få vänta läänge på tidsoptimisterna från Södermalm. De kommer garanterat inte att sita på cyklarna kl 08.00 :-)

/Anders

Södertälje eller??? jag jobbpendlar dit varje dag från Åkersberga, det skall inte ta mer än 25min därifrån till Bergshamra på en söndagmorgon... :)

cerberos skrev:
> Vad tror ni AJ, PJ och mytomspunnen????

Vi kan nog träffas 07.15 i bergshamra om Jlarsson och co säger 07.00 på söder...

Ma Vic skrev:
> Förra året hade vi väl bytt till vintertid så det
> blev mörkare en timme tidigare då.

Åhå, det hade jag inte tänkt på...

> Men pannlmapa är nog ett måste, vi skall nog inte räkna med att
> vi kan åka fortare än oxr och mytomspunnen förra
> året.

Visst kommer kanske några, tex AJ elle PJ, kunna åka fortare än vad vi gjorde förra året men det är ingenting någon skall räkna med. Vi hade minimalt med mekaniskt strul förra året och våra pauser var få och korta. I övrigt cyklade vi inte enormt fort men vi trampade på mest hela tiden.
Får man ett par punkteringar och/eller ett avbrutet växelöra är pannlampa ett måste ÄVEN om man är snabb!
Tro mig, det är LÅNGT!
Vi hade hunnit en bra bit (Täby kyrkby?) när de som bröt i Domarudden ringde och sa att de var framme i Domarudden...

Jo, mekaniska problem m.m. provade vi förra året, så vi hoppar över det i år.
Tror inte på mjölksyratempo utan ett lungt och stadigt malande med få pauser är säkert rätt recept.

jag tror på ett lungt och stadigt tempo med många pauser, det är viktigt att få i sig näring _innan_ man blir trött. =)

Fasen vad kul Oskar! Jag och Ma Vic kör är det tänkt så kan du och Erik hoja tillsammans. Känns skönt att ha en riktig älgjägare med oss som kan agera hare! ;-)

Välkommen i gänget Oskar, kul!

Visst har jag en plats, men som jag skrev tidigare så kräver den att du har ett takställ.
Kan du vara i Rissne hos Rikard kl. 06.50? Så har vi lite marginal för att få på hojarna på bilen och sådär.

Jag kan vara i Rissne 6,50 men jag får inte med mig takstället så vi måste åka hem till mig och hämta det sedan. Verkar lite besvärligt, va? Förslag: du kommer hem till mig först i stället? Ca 6.40 verkar väl lämpligt?

å andra sidan borde vi kunna släpa hem takstället till mig under lördagen. Men om det funkar för mavic att hämta dig i solna så är inte jag emot.

Håller med om att det verkar lite knepigt och onödigt att hämta takstället i efterhand.
Om du bor längs vägen mellan stan och Rissne så är det lungt.
PM:a mig adressen (och telnr. så jag kan ringa om något strular.)

Edit: Visst hämtar jag helst på ett ställe så om ni kan komma överens om en plats så blir jag glad.

Ang karta som rekommenderas, finns det någon som har vägarna förbi något ställe där denna säljs och kan ombesörja en till på söndag? Känns liite onödigt för mig att åka till stora staden enkom för detta.

/Anders

Eftersom hanna inte kommer att ha cykel med sig så måste bilen passera Rissne, om du kommer med takstället på styret eller om bilen rullar via solna kvittar mig =)

> Problemet är att Bruse köpte den sista
> Roslagsledskartan på Kartcentrum, och på
> Kartbutiken var de slut sen tidigare :(

Skit också, j**la Bruse :-(

Men det står så här på infosidan om R-leden:

Vandringsledskarta över Roslagsleden i skala 1:50 000 finns att köpa på kommunala informationskontor och turistbyråer samt i bokaffärerna i de berörda kommunerna. Roslagsledskartan ger information om allt man behöver veta under en vandring på leden. Kartan kostar 70 kronor.

Ingen som bor/jobbar i någon av de berörda kommunerna?

/Anders

Jag bor i Åkersberga kan ta en titt efter en karta åt er i Kommuninfokontoret på vägen hem i dag. Jag skickar en blänkare lite senare i dag om jag lyckats :)

rikard skrev:
> Är det nån som vet om man kan parkera bilen gratis
> i närheten av tunnelbanan i mörby på söndag?
>

Vill minnas att man får stå upp till tre timmar gratis i Mörby centrums garage (infart från östra sidan om motorvägen), och jag tror samma sak gäller för parkeringen vid busshållplatsen. Vill du stå långre så gäller det att söka sig till bostadsområdet lite ovanför Mörby. Här är jag dock inte säker på hur lätt det är att hitta plats, men va f-n det är ju inte Birkastan så det går nog.

/Zeb

Hmm.. jag skulle kunna kolla gröna kartan jag har på datorn och se om det är något jag kan maila över till herrarna AJ/PJ om det är så att ni har färgskrivare hemma?

Jag har en karta som täcker hela länet. Bra om vi kör vilse och hamnar i Ösmo. Annars gick det ganska bra att hitta utan karta.

Rikard: du hämtas på tidigare utsatt tid, med takräcke monterat.

AJ skrev:
> > Problemet är att Bruse köpte den sista
> > Roslagsledskartan på Kartcentrum, och på
> > Kartbutiken var de slut sen tidigare :(
>
> Skit också, j**la Bruse :-(

Just det ja, ska komma ihåg "en ask häftstift till AJ".

Jag hittade till Domarudden förra året med kartan tryggt nerstoppad eftersom jag var helt vilse!
Fast jag undrar om inte de som ligger först kan lägga små strategiska stoppsladdar inför hemliga vägskäl.
Jag tar med min karta i vilket fall så kanske man kan samsas.

Bra Mathias, jag har också karta. Vi sälja en dyrt i Grovsta på söndag.
Som bonus kan jag markera på kartan var det är ocykelbart. :-)

rikard: Det är just för Hannas skull det aldrig varit tal på allvar om att hämta er någon annanstans än hemma. Ställer man upp som chafför kl.7 en söndagmorgon skall man inte behöva dra runt halva stan innan.

Edit: Tack rikard, söndag skall det vara. Är lite för ivrig att komma iväg.

Ja, det är på söndag vi ska åka. I alla fall enligt mitt förmenande.

HAHA, tänk om alla dyker upp på olika dagar...

Edit: Kollade första inlägget...

"Eftersom Iller Trillern går nästa helg förlägger vi resan till Söndagen den 16 oktober. Avresa från Stockholm typ SJU på morgonen så att vi kan vara i Grovsta 08. Pannlampa behövs. Det är säkert 11 timmar ren cykling + fika i Domarudden förstås."

jag är iaf berädd:

Bilagor

• galensadel.jpg
    galensadel.jpg
    7.5 KB · Besök: 51
bruse skrev:
> Just det ja, ska komma ihåg "en ask häftstift till AJ".

Ha, bring it on. Jag kör med NoTubes, nothing can stop me :-)

Ang kartor så kanske behovet inte är så stort om det nu går att navigera med en grov länskarta eller med kartan på ryggen. Men om Cerberos hittar en karta, om han nu hinner hem med tanke på trafikkaoset, så vore det ändå bra.

/Anders

Hej på er!!

Jag har tyvärr inte lyckats få tag på en karta :( Det var otroligt nog inte trafikkaosets fel!!! 3.5 timmar från Södertälje till Åkersberga är väl iofs rätt så tungt....

Nåväl till saken de har för f*n lagt ned turistinfon i Åkersberga!!! så jag gick till bokhandlen som inte hade något och inte biblioteket heller!!!

Ynkedom!! Jag är ledsen vi får fixa det på annat sätt. Hade jag tänkt på det hade jag kunnat ta med den till jobbet i dag och kopiera den i färgkopiatorn.....

Sorry jag försökte men misslyckades.....

Tillbaka
Topp