Roval Traverse 20-15mm-adapter

dnleriksson

Aktiv medlem
Jag har en Specialized Stumpjumper Evo Comp 29 -13 med en Revelation med 20mm-axel och har precis beställt en Pike med 15mm. Slutmålet är en lite kraftigare gaffel (med lite annat godis förstås) och två hjulpar. Har köpt ett par begagnade nya Roval Traverse Fattie med 15mm så de passar rakt av.
Problemet är mitt nuvarande framhjul som har något Hi-Lo-nav om jag fattat rätt. Det finns iaf ingen adapter till det, men eftersom jag sökt mig blodig på det här så har jag hittat diverse fulmek varav det mest lovande är att använda Hopes 15mm-adaptrar som enligt EN person på internet passar…
Någon som har testat det, har mått på de adaptrarna, har en annan lösning eller ska jag köpa ett nytt nav och försöka lära mig bygga hjul (eller leja bort det)?

p3pb9622855.jpg

Senast ändrad:
Såg något liknande i någon tråd. Problemet är väl bara att då måste jag kapa på varje sida på nuvarande end caps för att navet ska gå i gaffeln och sen ska det ju helst ligga lite fint i gaffeln också om nu 15mm ser ut som min 20mm där man ställer ner gaffelns urtag på hjulet och sen skickar i axeln.

dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Problemet är mitt nuvarande framhjul som har
> något Hi-Lo-nav om jag fattat rätt. Det finns
> iaf ingen adapter till det, men eftersom jag sökt
> mig blodig på det här så har jag hittat diverse
> fulmek varav det mest lovande är att använda
> Hopes 15mm-adaptrar som enligt EN person på
> internet passar…

Jag har nog ett par 15 mm Hope-endcaps du kan låna och testa med. Bara att hojta.

/johan

Tänkte faktiskt höra med dig Johan om mått, men ett par adaptrar vore ju ännu bättre! Väntar in gaffeln först bara så jag har all testutrustning :-)

dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte faktiskt höra med dig Johan om mått, men
> ett par adaptrar vore ju ännu bättre! Väntar in
> gaffeln först bara så jag har all testutrustning
> :-)

Fint. Jag ska rota fram dem ur källarförrådet så är det bara att säga till.

/johan

Tillbaka
Topp