GoranS
Aktiv medlem
[RR] Bort från turistgettot + Nu också med återfärden
Dags att lämna de oändliga hotell- och lägenhetskomplexens förlovade land bakom sig.
Rätt torrt till att börja med.
De första 300 höjdmeterna avverkade.
Ett strävsamt folk som har bott här som orkat terrassera bergssidorna.
Nu uppe runt 900 möh. Fått slita en del då vinden var rätt kraftig och delvis mot mig.
Vid klippan här började det bli dags att göra molnen lite närmare bekantskap.
In i skogen bland molnen.
Blommade fint vid vägkanten.
Efter 23 kilometer och knappt 1400 hödmeter var det dags att ta av från stora vägen och in på denna.
Till min förvåning kom jag sen helt plötsligt upp ovanför molnen och på toppen var det soligt. Och, ja, kullen i bakgrunden är aning lägre än där jag står även om bilden tycks visa något annat!
Efter en liten fika bestående av energikaka och vatten var det dags att ta sig ner till stora vägen och fortsätta. Tog dock snart av in på en mindre väg som dök rakt ner i den mörka och fuktiga skogen.
Fortsatte utför och kom ut på en större väg vid en liten by.
Fortsatte huvudsakligen utför till denna by. Jag var då nere strax under 200 möh. Sen bar det av uppför igen.
Mellan 900 och 1000 möh blev det åter ett parti med skog innan det var dags för utförskörningen ner mot målet för dagens etapp.
En liten kvällspromenad blev det innan middag.
Rätt torrt till att börja med.
De första 300 höjdmeterna avverkade.
Ett strävsamt folk som har bott här som orkat terrassera bergssidorna.
Nu uppe runt 900 möh. Fått slita en del då vinden var rätt kraftig och delvis mot mig.
Vid klippan här började det bli dags att göra molnen lite närmare bekantskap.
In i skogen bland molnen.
Blommade fint vid vägkanten.
Efter 23 kilometer och knappt 1400 hödmeter var det dags att ta av från stora vägen och in på denna.
Till min förvåning kom jag sen helt plötsligt upp ovanför molnen och på toppen var det soligt. Och, ja, kullen i bakgrunden är aning lägre än där jag står även om bilden tycks visa något annat!
Efter en liten fika bestående av energikaka och vatten var det dags att ta sig ner till stora vägen och fortsätta. Tog dock snart av in på en mindre väg som dök rakt ner i den mörka och fuktiga skogen.
Fortsatte utför och kom ut på en större väg vid en liten by.
Fortsatte huvudsakligen utför till denna by. Jag var då nere strax under 200 möh. Sen bar det av uppför igen.
Mellan 900 och 1000 möh blev det åter ett parti med skog innan det var dags för utförskörningen ner mot målet för dagens etapp.
En liten kvällspromenad blev det innan middag.
Senast ändrad: