Fritzflint
Medlem
RR Chilla i Chile - Kulspruteshoping i Santiago
Har precis kommit hem får några dagar i Santiago i Chile.
Först va det tänkt jobb på schemat men det sket sig, den lokala Promotorn lyckades inte
betala hela förskottet till våran manager så jag lämmande gitarren hemma och packade ner hjälm och kamelback + lite skydd ist. hopade på planet till santiago och 30 timmar senare va jag framme!
Jag hade fått tag på en kille som kunde guidea runt mig lite i bergen så Pablo och hans chaffis Xavier hämtade upp mig vid hotellet och sedan mot bergen!
och vilka berg sen, Vi hoppade av vid 3800m och klättrade 500 höjdmeter till sen fastnade det för mycke lera så vi fick bära hojarna i tunn luft och 2kg lera under varje fot, det va rätt jobbit.
Men sjukt fint på toppen med Kondorer som flög omkring och Anderna under sig
Jag hade ju räknat med lite soft xc/am glöm det! på med stora störtkrukan och rätt ner fick köra som ett svin för att försöka hänga med min guide. Sjuk kramp i bromsmusklerna i underarmarna efter några km men det va bara å bita ihop.
Mirakulöst överlevde jag trotts att jag körde långt över min förmåga hela tiden
Dag 2 va stora klättrar dan
Vilda tamhästar?!
Hm undra om man kan borra hål i kaktusen, vattnet är ju snart slut efter 1400 höjdmeters klättring
på 12km
Fan jag är ju snabbare än Pablo "eller har ingen om hur långt det är kvar (spar på krafterna idiot)"
Sen ett riktigt vrål åk på det så man får punka tur att man har en egen buttler,
under tiden försvinner sista dropparna av mitt vatten
Hade ingen aning om att vi bara var halvvägs
Gringo´n blir kränkt nerför av en inföding
Lätt bland det jobbigaste jag gjort 7-8 timmar på sadeln i 30 graders heta med bara 2 liter vatten och en påse nötter.
solstinget va nära kan jag säga!
Men en brakmiddag på det sen är man glad igen
Vilodag och titta vad som kom förbi xxxxxxx gamla kompisar som flydde hit på 40-talet
Likstapling
Vaknade föresten av 2 jordbävingar där nere också, lagom läskiga
5.3 på ritchratchskalan och 4 mil bort
Passade på att shopa lite inför Apocalypsen också eller nästa (överklass-saffari-ride]
Blev några pansarskott och ett gattlinggun
de de de jo men de ligger på andra sidan klottet lixom
3e cykeldagen drog vi mot kusten hållet och cyklade på gamla spanska guldgrävarstigar
från 15/1600talet hittade till och med en guldgruva.
Fantastisk cykling i små velodromkanor ner för bergen
Fantastisk lunch och hemmagjord öl i en ökenhåla "til til" hette byn
Ett mycket lyckat cykel äventyr om än lite kort.
Håll till godo!
Först va det tänkt jobb på schemat men det sket sig, den lokala Promotorn lyckades inte
betala hela förskottet till våran manager så jag lämmande gitarren hemma och packade ner hjälm och kamelback + lite skydd ist. hopade på planet till santiago och 30 timmar senare va jag framme!
Jag hade fått tag på en kille som kunde guidea runt mig lite i bergen så Pablo och hans chaffis Xavier hämtade upp mig vid hotellet och sedan mot bergen!
och vilka berg sen, Vi hoppade av vid 3800m och klättrade 500 höjdmeter till sen fastnade det för mycke lera så vi fick bära hojarna i tunn luft och 2kg lera under varje fot, det va rätt jobbit.
Men sjukt fint på toppen med Kondorer som flög omkring och Anderna under sig
Jag hade ju räknat med lite soft xc/am glöm det! på med stora störtkrukan och rätt ner fick köra som ett svin för att försöka hänga med min guide. Sjuk kramp i bromsmusklerna i underarmarna efter några km men det va bara å bita ihop.
Mirakulöst överlevde jag trotts att jag körde långt över min förmåga hela tiden
Dag 2 va stora klättrar dan
Vilda tamhästar?!
Hm undra om man kan borra hål i kaktusen, vattnet är ju snart slut efter 1400 höjdmeters klättring
på 12km
Fan jag är ju snabbare än Pablo "eller har ingen om hur långt det är kvar (spar på krafterna idiot)"
Sen ett riktigt vrål åk på det så man får punka tur att man har en egen buttler,
under tiden försvinner sista dropparna av mitt vatten
Hade ingen aning om att vi bara var halvvägs
Gringo´n blir kränkt nerför av en inföding
Lätt bland det jobbigaste jag gjort 7-8 timmar på sadeln i 30 graders heta med bara 2 liter vatten och en påse nötter.
solstinget va nära kan jag säga!
Men en brakmiddag på det sen är man glad igen
Vilodag och titta vad som kom förbi xxxxxxx gamla kompisar som flydde hit på 40-talet
Likstapling
Vaknade föresten av 2 jordbävingar där nere också, lagom läskiga
5.3 på ritchratchskalan och 4 mil bort
Passade på att shopa lite inför Apocalypsen också eller nästa (överklass-saffari-ride]
Blev några pansarskott och ett gattlinggun
de de de jo men de ligger på andra sidan klottet lixom
3e cykeldagen drog vi mot kusten hållet och cyklade på gamla spanska guldgrävarstigar
från 15/1600talet hittade till och med en guldgruva.
Fantastisk cykling i små velodromkanor ner för bergen
Fantastisk lunch och hemmagjord öl i en ökenhåla "til til" hette byn
Ett mycket lyckat cykel äventyr om än lite kort.
Håll till godo!
Senast ändrad: