[RR] Finvädersrunda kring Uddevalla

Tobias 74:a

Ny medlem
Hej!
En kille på 38 år och ny medlem här på happy. Men jag har hängt med passivt och läst på forumet ett tag. Såpass insatt, att jag vet att man som nyregistrerad INTE ska fråga om vi inte kan dela upp och kategorisera forumet!! :-D Så det gör jag nog inte..

Därför slänger jag istället upp en mini-RR från dagens lilla runda strax norr om Uddevalla, med nytvättad och nysmord cykel dagen till ära, och torra fina vägar och stigar. Även lite isbelagda vattenpölar och stenhällar, fast där greppade inte ens Mountain King 2.4 med Black Chili... Det får bli dubbdäck om några veckor tror jag bestämt.

I alla fall, rundan bjöd på mycket vackert väder! Totalt klarblå himmel, måttlig vind och ca + 2 till + 4 grader, med betydligt kallare marktemperatur på sina ställen.

# Körsträcka: 29,35 km
# Körtid: 1:42:41
# Snittfart: ca 17,2 km/h (har ingen GPS el. likn., endast en basic Sigma 509-dator) :-)
# Bränsle före: Frukost = 3 st ostmackor på Pågens Gott Gräddat-bröd, med röd paprika. 2 muggar svart kaffe + ett glas vatten precis innan avfärd.
# Bränsle under turen: Vatten (som blev jäkligt iskallt i flaskstället - grrrr) samt en iskall banan...

Livsfarligt!
Foto0243.jpg

Mestadels torra, fina grusvägar blev det idag.
Foto0246.jpg

Plötsligt blev det genast mer spännande!
Foto0245.jpg

Stigsökning pågår. Tungan rätt i munnen! Styr mot solen, värmen (nåja) och en bananpaus i gräset.
Foto0248.jpg

Mycket nöjd med mina Shimano MW-81 vinterskor. Bra vridmoment i dom också... :-)
Foto0244.jpg

Första gången mina Mountain King får smaka på lite is - inge gott, sa dom...
Foto0247.jpg

Blåste lite ute på fälten.
Foto0249.jpg

In i lä igen.
Foto0251.jpg

Liten stigning, bra att få upp värmen igen.
Foto0252.jpg

Härligt prassel från däcken i höstlöven. Eller var det en skogsmus jag hörde?
Foto0253.jpg

Stigen börjar bli rolig, strax innan civilisationen.
Foto0254.jpg

Hoppsan!! Det guppar visst litegrann. :-)
Foto0255.jpg

Åter till asfalten, trist men sant.
Foto0258.jpg

Skönt att för en gångs skull få vara ensam på den kombinerade gång/cykelbanan, fri sikt = fri fart!
Foto0259.jpg

Och så till sist, belöningen hemma efter en varm dusch.
Foto0260.jpg

Senast ändrad:
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är väl fortfarande ett aktivt
> övningsområde det där, vad jag vet.

Jaha? Jag trodde aktiviteterna avslutades när regementet lades ner på 90-talet.

Men men, jag är relativt nyinflyttad så jag har inte 100% koll. Jag har i alla fall aldrig hört någon skjuteld dom gånger jag varit där, kanske en tillfällighet.

ErikH skrev:
> En härlig tur med gött väder verkar de vart!!

Javisst, det var på tiden att solen kom fram på riktigt, efter den långa regnperioden i Bohuslän...

Kaffekask skrev:
> Välkommen! Såg ut att vara en skön tur med en
> smaskig avslutning!

Tack! Javisst, afterbike-fika är alltid obligatoriskt! :-)

Tillbaka
Topp