[RR] Fjällnora T/R
Min tanke var att ta ett långpass i lugn takt idag på fm via småvägarna upp till Fjällnora & där testa lite olika stigar innan jag skulle styra hemmåt igen och ta ca 1,5 mil kraftledningsgata på vägen. Tyvärr blev det inte riktigt som planerat (orsaken kommer ni att se) Här är iaf lite bilder från denna sväng...
Halt värre i frosten trotts 3+ i luften
Mycket vatten var i fryst form
Eller forsande...
Eller bara blött...
Fjällnoras Gula led.
Bron mellan Ramsen & Norrsjön
Efter att ha klättrat upp längs Gula leden så visade den sig från sin bästa sida utsiktsmässigt men det var periodvis för teknisk för mig så det blev lite promenerande över såphala klippor & rötter som ni ser här nedan.
Pålsundets dragflotte hade ankrats med andra bryggor så det gick att gå över.
På väg mot hundbadet i Fjällnora
Det var blött värre längs kraftledningsgatan.
Och här slutade resan med ett knakelibrak, några välvalda svordommar samt konstaterandet att jag inte hade något lås/stift till den brutna kedjan som jag inte lyckades få ihop med de existerande stiften.
Så ett telefonsamtal till frun som kom och hämtade upp mig till ungarnas stora nöje.
Edit: Bifogade karta.
/Elias
Halt värre i frosten trotts 3+ i luften
Mycket vatten var i fryst form
Eller forsande...
Eller bara blött...
Fjällnoras Gula led.
Bron mellan Ramsen & Norrsjön
Efter att ha klättrat upp längs Gula leden så visade den sig från sin bästa sida utsiktsmässigt men det var periodvis för teknisk för mig så det blev lite promenerande över såphala klippor & rötter som ni ser här nedan.
Pålsundets dragflotte hade ankrats med andra bryggor så det gick att gå över.
På väg mot hundbadet i Fjällnora
Det var blött värre längs kraftledningsgatan.
Och här slutade resan med ett knakelibrak, några välvalda svordommar samt konstaterandet att jag inte hade något lås/stift till den brutna kedjan som jag inte lyckades få ihop med de existerande stiften.
Så ett telefonsamtal till frun som kom och hämtade upp mig till ungarnas stora nöje.
Edit: Bifogade karta.
/Elias
Bilagor
Senast ändrad: