[RR] Fjällnora T/R

Hireliath

Medlem
[RR] Fjällnora T/R
Min tanke var att ta ett långpass i lugn takt idag på fm via småvägarna upp till Fjällnora & där testa lite olika stigar innan jag skulle styra hemmåt igen och ta ca 1,5 mil kraftledningsgata på vägen. Tyvärr blev det inte riktigt som planerat (orsaken kommer ni att se) Här är iaf lite bilder från denna sväng...

IMG_6560.JPG

Halt värre i frosten trotts 3+ i luften

IMG_6567.JPG

IMG_6572.JPG

IMG_6576.JPG

IMG_6578.JPG

IMG_6580.JPG

Mycket vatten var i fryst form

IMG_6582.JPG

Eller forsande...

IMG_6587.JPG

Eller bara blött...

IMG_6589.JPG

Fjällnoras Gula led.

IMG_6592.JPG

Bron mellan Ramsen & Norrsjön

IMG_6605.JPG

Efter att ha klättrat upp längs Gula leden så visade den sig från sin bästa sida utsiktsmässigt men det var periodvis för teknisk för mig så det blev lite promenerande över såphala klippor & rötter som ni ser här nedan.

IMG_6607.JPG

IMG_6610.JPG

IMG_6611.JPG

IMG_6614.JPG

IMG_6613.JPG

IMG_6615.JPG

IMG_6616.JPG

Pålsundets dragflotte hade ankrats med andra bryggor så det gick att gå över.

IMG_6620.JPG

På väg mot hundbadet i Fjällnora

IMG_6621.JPG

IMG_6630.JPG

Det var blött värre längs kraftledningsgatan.

IMG_6632.JPG

Och här slutade resan med ett knakelibrak, några välvalda svordommar samt konstaterandet att jag inte hade något lås/stift till den brutna kedjan som jag inte lyckades få ihop med de existerande stiften.
Så ett telefonsamtal till frun som kom och hämtade upp mig till ungarnas stora nöje.

Edit: Bifogade karta.

/Elias

Bilagor

• Screenshot_2014-01-01-15-42-47.png
    Screenshot_2014-01-01-15-42-47.png
    326.3 KB · Besök: 26
Senast ändrad:
[RR] Fjällnora T/R
Synd att det slutade så tråkigt. Du får trösta dig med att du inte stod i mörkret mitt ute i ingenstans när det hände. Tack för RR.

[RR] Fjällnora T/R
EST skrev:
-------------------------------------------------------
............Å jävlar va hata
> alla träbroar såg ut även på bild.

Dagens Yoda? :-)

[RR] Fjällnora T/R
Fin RR. Många fina bilder (minus sista dårå).
Lägg som sagt gärna upp ifall du har GPS-plott.

Har funderat på att köra Upplandsleden från Fjällnorabadet till Uppsala men blivit avrådd :)

/Johan

[RR] Fjällnora T/R
Jekyll, Fjällnora är ett friluftsområde ligger ca 2 mil utanför Uppsala.

Då jag bor utanför Rimbo, så blir det en karta öster ifrån mot Fjällnora, men finns det intresse så lägger jag upp en länk till Strava.

Ang. Upplandsleden så försökte vi att ta oss upp den vägen i somras efter ett besök i Lunsen. Men vi gav upp efter att ha burit/dragit fram cyklarna genom blockterräng & obefintliga stigar & tog vägen hem.
Men från Almunge till Fjällnora har jag cyklat & även om det blir mycket vandrande även där, så fanns det några riktigt fina stycken att cykla.
Tänkte testa Almunge - Gimo nästa sommar.

/Elias

[RR] Fjällnora T/R
Tack för en underbar RR som gör att man längtar ut på cykeln omgående! Dock så klart jättetrist avslutning med bak-sallad! Vilken tur Du har som har en Fru; det är inte allom givet! ;)

[RR] Fjällnora T/R
Har gått Almunge-Gimo en sen höst/tidig vinter i mestadels regn. Svåra minnesbilder av blockterrängen längs sjön Vällen men i övrigt cykelbart vad jag minns och det finns ju alltid väg som alternativ om det blir för jävligt.

[RR] Fjällnora T/R
Dr. Freak. skrev:
> Tack för en underbar RR som gör att man längtar
> ut på cykeln omgående! Dock så klart
> jättetrist avslutning med bak-sallad! Vilken tur
> Du har som har en Fru; det är inte allom givet!
> ;)

+1 :)

[RR] Fjällnora T/R
snickarklas skrev:
> Har gått Almunge-Gimo en sen höst/tidig vinter i
> mestadels regn. Svåra minnesbilder av
> blockterrängen längs sjön Vällen men i övrigt
> cykelbart vad jag minns och det finns ju alltid
> väg som alternativ om det blir för jävligt.

Mmm, blocksten! Ja då hade vi inte roligt :-P
Ljuset var så vackert minns jag, eller vänta, vi gick ju halva sträckan i misärmörker och på dagarna var det så gråmulet så man fick ha pannlampan tänd i skogen :-D

Och dina söndertrasade eltejpade äckelfötter! Hahaha :-P

Fina minnen! Konstigt nog är jag sugen på att cykla hela Upplandsleden någon gång ändå...
Vi gick Västland-Gimo en senare höst-mindre tidig vinter också och där vore Florarna fint för om man inte lyckas bota spångesten där då blir man nog kvar där!

Tillbaka
Topp