[RR] Gotland Bike Battle

Jörgen_A

Aktiv medlem
[RR] Gotland Bike Battle
Efter en lång helg på Gotland kommer här nu en rr och lite bilder från Gotland Bike Battle.

Jag och Jerry (jerkan) tog båten redan i fredags förmiddags för att få lite extra tid på Gotland. Första gången där för mig så jag ville se mig omkring lite. Och med cykel han vi se ganska mycket av Visby på fredags eftermiddagen och kvällen. Vi passade även på att hämta startkuvert och chip.

På lördag var det sedan dags för själva tävlingen. Start klockan 9:45. Banan bestod av imponerande mängd stig med bara lite bitar på grusvägar. Underlagat varierade från klipphällar med ganska så vassa kanter, hårda stigar och några korta bitar i sand när vi passerade en sjö. Mestadels var det snabbåkt och relativt otekniskt, några bitar t ex enduro spåret och ner frön Högklint så var det mer utmaningar i form av stenar och rötter.

Upplägget med specialsträckor och transportsträckor däremellan tyckte jag var riktigt bra. Det ger en chans att vila lite, käka godis och bananer i god ro och fixa lite med cykeln. Man kan även vänta in sina kompisar (eller var det tvärt om...) och prata lite skit innan man ger sig på nästa sträcka igen, annars ses man ofta bara vid starten och nästa gång vid målet.

På lördag kväll var det sedan cykelfest på kvällen med pastabuffe. Sång, uppträdande och underhållning bjöds det på. Samt utlottning av lite vinster från sponsorerna. Bilder och filmer från dagen visades på monitorer.

Söndag, dagen regn även kallad. Lagom till start så började ett stadigt regn med tillhörande kraftig vind som sedan höll i sig resten av tävlingen. Sådär lagom att stigarna skulle ha en centimeter med blaskig lera ovanpå sig. Efter 2 kilometer så hade jag den fina känslan av att vattner pressas fram och tillbaka mellan tårna, härligt, bara 31 kilometer kvar. Bra med stigar även denna dagen mycket slingrande singletrack. Rundan inom travbanan och crossbanan hade jag dock lika gärna skippat, jag gillar stig bättre... Sista sträckan inne i Visby var en riktigt rolig upplevelse, full fart fram i smala gränder och över kullersten, det är ju fint där med.

På det hela taget: Årets cykelhöjdpunkt so far. Riktigt bra arrangerat, välfyllda depåer, bra med festen lördagkväll, ett formidabelt prisregn över deltagarna tack vara frikostiga sponsorer. Kändes som hälften av deltagarna vann något, resor, klockor, presentkort, hjälmar, prenumerationer och en väldig massa mer. Men inte fan vann jag något :-(

Jerry (jerkan) kom in på en andraplats i motionsklassen och vann sig en fin klocka, Grattis till honom!!

Nog pratat, dags för bilderna, (tyvärr inte så många från själva loppet, var upptagen med att cykla juh)

Cyklarna på plats på färjan.
P8150003.JPG ht=544

Lite turistande i utanför Visby.
P8150006.JPG ht=544

Mer turistande i Visby.
P8150008.JPG ht=725

Kolhydratladdning!!
P8150013.JPG ht=544

Tina som vann damklassen.
P8160024.JPG ht=725

Någon...
P8160022.JPG ht=725

Kent (Musashi)
P8160025.JPG ht=725

Ola, fixar punka, vann sedan herrklassen.
P8160033.JPG ht=725

Sovdags.
P8160051.JPG ht=725

Drar ihops ig till nästa dags tävling.
P8170052.JPG ht=544

Blött.
P8170054.JPG ht=544

Lerigt!
P8170057.JPG ht=544

Prisutdelning.
P8170061.JPG ht=544

Jerry får sin klocka.
P8170067.JPG ht=544

Vår båt blev inställd pga dåligt väder. Bara att vänta in nästa båt 23:50...
P8170089.JPG ht=544

/* Jörgen */

[RR] Gotland Bike Battle
Ja attans va kul det var. Inte baa för jag vann :-) utan jag som är så såld på riddartiden blev som segrare dubbad av Hertigen med svärdet ni ser på bilden. Ingen som har det på bild??

Jag tror på det här konceptet och hoppas många flera vågar/kan prova det nästa år. / Ola

[RR] Gotland Bike Battle
Hittade en toppensida med 530 bilder från helgens battalj på Gotland.
www.tbfoto.net Under fliken GBB-08
Bilder från glasblåseriet, ICA maxi-depåm, stridsvagnsdepån, mm.

Tillbaka
Topp