[RR] Hidden Vale och Gap Creek

Sigge Star

Aktiv medlem
Ja men är det inte nåt sjukt tråkigt att vara sjuk... Dag 14 nu, och tydligen tar den i snitt en vecka till att bli frisk... Nåväl, man kan ju alltid kolla in lite bilder från sista resan man gjorde innan Covid tokstängde hela världen. Var nere på jobb down Under i månadsskiftet Januari-Februari och hann med lite sökklande under helgen i vanlig ordning.

Denna gången med en hyrd Giant Trance. Lite klen i dämparväg men en väl avvägd hoj som egentligen passade rätt ok för de stigarna vi körde...
01.jpg

Blir upphämtad av kollegan det bär av till Hidden Vale Adventure PArk - ca en timme från Brisbane CBD
03.jpg

Vi surrar fast hästarna och signar in
05.jpg

Nyfiken åskadare när vi lastar... Blir Shuttle ridin idag
06.jpg

På väg upp i Buggyn
07.jpg

Vi börjar med "Devine". Jag tror att den var jättebra. Typ. Vet inte om det var jetlag, fuktig hetta, tidig morgon,ny hoj eller bara allmänt coma men minns knappt åket... Tog tydligen en bild på en meningslös rak stigbit...
08.jpg

Ner kom vi i alla fall och på slutet började jag faktiskt vakna till :-)
09.jpg

Sen upp till "500 above"
11.jpg

12.jpg

Oj, nya regler om hur många bilder man får lägga till... får väl göra ett inlägg till...

Senast ändrad:
13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Och så upp igen
17.jpg

Nu till Skyfall, Snappy turtle, Trailor thrash, Fairywren-ly and Plane sailing
19.jpg

20.jpg

22.jpg
20

Så gött att äntligen få bocka av cykla-på-flyplan från listan också...

Gött häng på Spicers efteråt. Grymt skänt ställe. Återuppbyggt efter en brand och vi fick bli första gästerna att återinviga stället
23.jpg

Dagen efter var det dags för soloäventyr. cyklade direkt från hotellet upp till Mt. Cootha. Riktigt skönt avstånd till en storstad i min mening...
29.jpg

Blev osäker på vilken trailhead jag skulle välja och stannade och frågade en pigg damtrio som glatt visade vägen in i Gap Creek stigsystem. Grymt sköna stigar som nästan alla slutar i en park med tillgång till picnic-platser och vatten.
31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

Efter att ha matat på rätt länge på riktigt sköna stigar har det blivit äckligt varmt och det är då jag påbörjar klättringen upp till Mt Cootha igen. Gahhhh fick gå bitvis men klarade och det var en skön utsikt att se stan mellan träden
35.jpg

För att inte tala om när jag väl nådde ner till cykelbanan längs med floden och visste att kall dricka var within reach
36.jpg

Blir väl ett tag innan man kan resa igen men förhoppningsvis kan jag i alla fall cykla hemmavid snart i alla fall.
Hare lysande!
//Sigge

Lite fler bilder finns på www.siggestar.com och stories från cykling i 22 andra länder också...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp