[RR] Höst är här, getter +ANNAT

xyz-saft

Aktiv medlem
Min tanke var först att haka på riden i Vättlefjäll, men efter att ha vaknat kvart i tio så fick det bli en solorunda i hisingsparken istället. Det blev sisådär tre timmar på lite blandade stigar.

IMG_4198.JPG

Jag började med att cykla upp genom bäckedalen och vidare ner mot bågskyttebanan. Fin utförslöpa ner dit.

IMG_4199.JPG

Dagens färdmedel, min Trek Fuel EX8. Nästan fotad happy-korrekt.

IMG_4260.JPG

Inspirerad av Niko/Frost så försökte jag mig på att fånga ett litet drop på bild. Det var inte helt lätt att tajma kan man lugnt säga. Blev många bilder, detta är väl den minst dåliga.

IMG_4279.JPG

I skogen kan man hitta roliga saker som folk har byggt. Efter lite provisorisk lagning gick det att köra. Längre ner fanns också ett drop byggt på samma sätt, men där orkade jag inte stanna och fota. Man vill ju ha fart och flyga! :)

IMG_4282.JPG

Hisingsparken bjuder också på en del trevlig singletrack, här bortanför 4H-gården mot Volvo lastvagnar till. Näst intill torrt också...

IMG_4283.JPG

...i alla fall i hundra meter, sen var det konstant lerfest! Men utför gick det så det var skoj ändå! Dock alltid lika nervigt att köra ner framhjulet i en gyttjepöl och inte ha en aning om hur djup den är.

IMG_4288.JPG

Men efter lera kommer torr stig, i alla fall i jämförelse.

IMG_4290.JPG

Även grusväg kan vara trevligt när hösten visar upp sin bästa sida.

IMG_4292.JPG

Dags för lite fika! En kexchoklad satt fint efter sisådär två timmar cykling.

IMG_4298.JPG

På vägen tillbaka hittade jag de utlovade getterna!

IMG_4299.JPG

Lite spång måste man ju så klart cykla också.

IMG_4301.JPG

Efter en lång och seg klättring från mossen, via hundrastgården, upp till utsiktsplatsen blev det välförtjänt paus. För en gång skull klarade jag hela klättringen dessutom. Kändes gött!

Nu var det bara att rulla nerför och hem igen, men det blev inga bilder. Väl hemma var både jag och cykeln i behov av ordentlig rengöring.
Totalt blev det lite drygt tre timmar kvalitetstid, inklusive en hel del fotopauser.

/xyz-saft

Tack allihopa. Hösten är verkligen fin, och stigarna får en annan karaktär som kräver annan teknik. (Och mer benstyrka och lungkapacitet, för det kan väl inte vara så att man måste cykla regelbundet för att behålla sånt va?)

Getterna var ett stort plus, förgyllde verkligen rundan. Men det som nog var roligast var när jag mötte en hel kolonn med föräldrar med barnvagnar och tillhörande knattar och en knatte utbrister "vad smutsig han var!" :)

xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite spång måste man ju så klart cykla också.

Spång!? Det där var ju rena motorvägen.

Skön RR.

/Johan

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> xyz-saft skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lite spång måste man ju så klart cykla
> också.
>
> Spång!? Det där var ju rena motorvägen.
>
> Skön RR.
>
> /Johan

Nu kan det vara så att jag sitter här och ljuger, men jag tror att det är den enda spången i hisingsparken, och således också den svåraste! Så det så! ;)

Det finns faktiskt en till, men den kan vara svår att hitta då allt utom mittendelen har murknat bort, den blir då troligtvis den svåraste också....Spången. Men ja, jag tror också att "din" spång är den enda farbara.
MVH
Magnus

Tillbaka
Topp