[RR] Jag och grabben i Delsjöområdet 070505 och 070506
Till sist hittade vi en 16" hojj åt grabben och det blev en DBS dirt som han ville ha. Vi hade 3 st olika kandidater, 16" Specialized, 16" Scott och en 16" DBS. Alla dessa låg runt samma prisklass så han valde DBS:en och det var nog mest för färgens skull och för att den hade en dämpad framgaffel. Alla cykelkandidater saknade växlar så jag lovade honom att vi bygger om bakhjulet så att han får 3-vxl i navet med grip-shift.
Denna nya hojj ville han ju givetvis testa så vi drog ut på en sväng i lördags kväll och under söndagen. Området var Delsjöområdet i gbg.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn full fart på en liten slickrock.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn på väg ner från en liten slickrock.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn och väldigt nöjd med sin hojj.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön på väg ner mot ett vindskydd.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön, fika smakar gott efter en liten runda.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön på väg från ett vindskydd.
Jag höll inte på att få honom att sluta att cykla, han tyckte det var så kul. Men han hade sin fotboll att passa så vi fick nöja oss med 1.2 mil i söndags! På väg hem passerade vi Brudaremossen och där ville han cykla nerför så jag lät honom cykla ner från halva. Jag var dock lite nervös med det såg ut att gå bra så jag ropade till honom att fortsätta och det gjorde han.
Jag fattar inte var ungar får all sin energi ifrån? Det är tämligen för mig en gåta!
Denna nya hojj ville han ju givetvis testa så vi drog ut på en sväng i lördags kväll och under söndagen. Området var Delsjöområdet i gbg.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn full fart på en liten slickrock.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn på väg ner från en liten slickrock.
070505 i Delsjöområdet vid Blacktjärn och väldigt nöjd med sin hojj.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön på väg ner mot ett vindskydd.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön, fika smakar gott efter en liten runda.
070506 i Delsjöområdet vid Lilla Delsjön på väg från ett vindskydd.
Jag höll inte på att få honom att sluta att cykla, han tyckte det var så kul. Men han hade sin fotboll att passa så vi fick nöja oss med 1.2 mil i söndags! På väg hem passerade vi Brudaremossen och där ville han cykla nerför så jag lät honom cykla ner från halva. Jag var dock lite nervös med det såg ut att gå bra så jag ropade till honom att fortsätta och det gjorde han.
Jag fattar inte var ungar får all sin energi ifrån? Det är tämligen för mig en gåta!
Senast redigerad av en moderator: