[RR] Jämtlandsfjällen

wallnuts

Medlem
[RR] Jämtlandsfjällen
Vill dela med mig av några bilder från en veckas cykling i Jämtlandsfjällen. Förra vecka slog jag och två polare upp ett tält vid Storulvånsfjällstation och gjorde dagsturer.

Redan på parkeringen möttes vi av en polare som ville ha vårat dricka.
P1010010.jpg ht=413

Han fick inte en droppe så han surade till.
P1010008.jpg ht=413

En tur mot Blåhammaren.
P1010018.jpg ht=413

P1010012.jpg ht=413

En fin tur var Storulvån -> Sylarna -> Gåsen -> Storulvån. Sträckan Gåsen till tjallingen var fantstiskt fin singeltrack, rekommenderas :)

En hel del spång var det mellan Storulvån och Sylarna.
P1010020.jpg ht=413

P1010036.jpg ht=413

P1010042.jpg ht=550

P1010051.jpg ht=413

Efter 9 timmars cykling är det gått med en öl;)
P1010052.jpg ht=395

Å så lite cykeltvätt.
P1010066.jpg ht=413

För att sedan fixa lite gott käk på muurikkan.
P1010073.jpg ht=413

Vi drar dit igen så fort vi bara kan, någon som hänger på?

[RR] Jämtlandsfjällen
Vill inte vara nån tråkmåns, men "Å så lite cykeltvätt" - Kanske inte helt lämpligt att göra så med en cykel som har diverse oljor i sig/på sig. Lite längre nedströms kan det vara någons dricksvatten ni förorenar. Bättre att bära vatten en bra bit från bäcken och rengöra där istället. Samma sak med schampoo, diskmedel etc också. Ser grymt fint ut i övrigt, jag har bara gått massa i svenska fjäll, måste prova att cykla nån gång.

[RR] Jämtlandsfjällen
Det ser härligt ut! Men mina minnen av vandring kring Sylarna är att det mest är spång hela tiden. Är det bara på själva leden mellan fjällstationerna eller? Annars måste ju terrängen vara kanon. Inte som i Jotunheimen där jag just varit och jag darrande tog mig fram med alla fyra lemmarna i backen men varenda bil ändå hade en cykel på taket. Alla norrmän måste vara världsmästare i trail antar jag.

[RR] Jämtlandsfjällen
hgrd -> En hel del spång mellan Storulvån och Sylarna, Men däremellan gick det bra att cykla, inte allt för tekniskt. Vi höll hos på leden hela tiden. Bör tillägga att vi otroligt många kommentarer från vandrare och alla positiva o glada.

leden från gåsen mot Storulvån var riktigt fin, enkel singeltrack hela vägen:)

Senast redigerad av en moderator:
[RR] Jämtlandsfjällen
hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ser ut att ha varit en blöt runda, på flera
> sätt... ;)

Jag måste ju bara visa att vi fick i oss det mesta av kostcirkeln ;-)

P1010011.JPG ht=725

[RR] Jämtlandsfjällen
kan bara säga att det är jäkligt gott med renskav, smör, färsk chili och lime i pitabröd.... mums! å man får för all del inte glömma vin till och en kaffekask till efterätt ;-)

[RR] Jämtlandsfjällen
42Hz skrev:
> Är det någon som märker om en ren försvinner?
> ;)

Låt Leif leva!

[RR] Jämtlandsfjällen
Nice RR. Blir riktigt sugen på en fjällcykeltur

Verkar ju som en kanonide att slå upp ett basläger och sedan göra dagsturer.

[RR] Jämtlandsfjällen
Jerry skrev:
> Nice RR. Blir riktigt sugen på en fjällcykeltur
Packa med pilen vecka 34 så är saken biff :D

[RR] Jämtlandsfjällen
Blåhammaren -> Storulvån är en löjligt rolig sträcka, vi bombade utför den i ösregn och lera och hade hur kul som helst i somras. Tog slut lite fort bara.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp