[RR] Maxade upplevelser på 24 timmar

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Maxade upplevelser på 24 timmar
Tjenahej,

Måste ju dela med mig av lyckan av att cykelgenerna går i arv 😊 och hur man kan maxa ett dygn.

Lämnade hemmet söder om Göteborg på eftermiddagen, med 14-åringen i bilen och två LVG-hojar bakpå. Landade i Blekinge tidig kväll och plockade upp hans nya do-it-all-hoj:

01.webp

02.webp

Fortsatte 2 timmar norrut till Värnamo och checkade in två pers och tre cyklar på hotellet.

03.webp

04.webp

Efter frukost lämnade vi ny MTB och bil och satte av till utkanten av stan för att möta upp med äldste sonen och hans kompis som 3 dagar innan startat sin tur från Smygehuk till Treriksröset på cykel. Och faktiskt vidare till Narvik eftersom de ”ändå är i närheten”. En tur på över 250 mil med fokus på upplevelse och att dra in pengar till Läkare utan gränser. Följ dem på… https://www.instagram.com/chrikluff/ …och kanske vill ni skänka en slant också? De skulle bli jätteglada. Och det behövs ju tyvärr med tanke på världsläget…

Vi hittar dem och slår följe med sikte på Jönköping
05.webp

06.webp

Lilleman lever sig in i en målgång efter många mil på asfalt…

07.webp

Det är varmt som tusan och bra med ett stopp

09.webp

Jag passar på att prova remdrivet. Grym feeling med tanke på all packning

10.webp

Vi fortsätter och tar skydd för en kort regnskur

11.webp

12.webp

Kanske provocerar det någon att jag bryter mot precis alla etikettsregler för landsvägscyklarsporten eller så ser ni bara hur kul man ha trots att det är asfalt under sulorna…

13.webp

Lite före en magisk utförsbacke i 70 knyck

14.webp

Jönköping. Supertrevligt intryck jämfört med att gång efter gång genom åren bara ha kört igenom stan.

15.webp

Schysst med 9 mil innan lunch och att få bjuda grabbarna på en lagad måltid

16.webp

Det blir bad i Vättern

17.webp

18.webp

Sen släpper vi dem och de får ta backarna norr om stan på egen hand. Vi tar bussen till Värnamo, hämtar upp Rockyn och packar in allt och kör tillbaka till västkusten.

19.webp

Galet vad man kan uppleva på 24 timmar.

Ha en riktigt bra sommar alla happyiter!

Sigge

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp