[RR-MTB] Söderåsen och en förvirrad CX-cyklist
Det skulle ut och cyklas på Söderåsen idag. Jag stod och vela mellan min fatbike och min CX. Visste att det skulle bli en del grusväg, så valet föll på min CX, något som skulle visa sig ödesdigert.
Vi var nio, som ganska snabbt blev 8 som gav oss ut i skogen och det började direkt med en stigning som inte många klarade av att cykla uppför pga stenar och ANNAT
Men annars var det trevliga stigar, bäst trivdes jag förstås när det var ren stigcykling utan bröt. Det var riktigt härligt att susa fram på CXen på de lövbeklädda stigarna.
Sedan kom dagens första punktering, ja faktiskt två...på SAMMA ställe.
Snart följde lite grusväg och det var ju också trevligt. Det var ju betydligt enklare att ta sig fram där med den för uppgiften illa vald cykel.
In i skogen igen, vägval och olika stigar diskuterades.
Fel verktyg idag, men visst det gick...
Därefter var det dags för dagens tredje punktering
Efter lite mer brötande i skogen så nådde vi fikaplatsen
Trevligt höstväder i underbar miljö
Av lite olika anledningar (nej, egentligen bara EN) så valde jag att ta mig hem på enklaste och kortaste vägen strax efter fika pausen. Upptäckte att det är väldigt enkelt att göra en OTB med Full Faceplant på en CX i skogen.
Men vi hade i varje fall tur med vädret! Dessutom klarade jag mig från punkteringar, trots vassa stenar, rötter och ANNAT. Får nog kolla hur fälgen mår :)
Vi var nio, som ganska snabbt blev 8 som gav oss ut i skogen och det började direkt med en stigning som inte många klarade av att cykla uppför pga stenar och ANNAT
Men annars var det trevliga stigar, bäst trivdes jag förstås när det var ren stigcykling utan bröt. Det var riktigt härligt att susa fram på CXen på de lövbeklädda stigarna.
Sedan kom dagens första punktering, ja faktiskt två...på SAMMA ställe.
Snart följde lite grusväg och det var ju också trevligt. Det var ju betydligt enklare att ta sig fram där med den för uppgiften illa vald cykel.
In i skogen igen, vägval och olika stigar diskuterades.
Fel verktyg idag, men visst det gick...
Därefter var det dags för dagens tredje punktering
Efter lite mer brötande i skogen så nådde vi fikaplatsen
Trevligt höstväder i underbar miljö
Av lite olika anledningar (nej, egentligen bara EN) så valde jag att ta mig hem på enklaste och kortaste vägen strax efter fika pausen. Upptäckte att det är väldigt enkelt att göra en OTB med Full Faceplant på en CX i skogen.
Men vi hade i varje fall tur med vädret! Dessutom klarade jag mig från punkteringar, trots vassa stenar, rötter och ANNAT. Får nog kolla hur fälgen mår :)
Senast ändrad: