[RR] Nästa enduroiter

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Nästa enduroiter
Hopp har ju haft ont i hela kroppen sen i måndags tror det heter träningsvärk men va fan vi drog ut i Markaskogen & lekte lite knappt 3 mil & 2 nya grejer som jag vågade idag :)
Sen var en gamla suparpolares storebror med med sin grabb på 16. Å han testade massa å var svinduktig så nu måste pappa köpa enduro åt grabben så han kan ha lite kul i skogen :)
Men nu till våra fina stenar denna hade hag bara kört ner från är ju rätt vass på vägen upp men Janne här tyckte att den kör du väl upp på & ja på försök 3 så kam jag både upp & ner utan att sätta ner nån fot :)

Janne
P6090057.jpg

P6090062.jpg

ner

P6090067.jpg

Lillen testar stenar pappa orolig för kedjan så går det när man inte köper bash till grabben :) Själv moddade jag ett moppedrev när jag var liten för då fanns det inga.

P6090072.jpg

Så kolla detta med SPD ser ju rätt muppigt ut kolla vur man måste bete sig för att komma loss...

P6090075.jpg

Men han kommer fixa det där snart.

Sen har Janne försökt att hitta den fina stenen med solstol & bräda till så vi stannade till vid den & förut så vågade jag inte ta fart & köra ner utan började med däcket på brädan men inte idag inte :) Så det fixar Janne med nästa gång :)

P6090079.jpg

P6090083.jpg

13414452_1636614393324864_629847440_n.jpg

Sen hade de hittat ett nytt fint träd :) Janne kom inte så långt men jag & lillen ( sorry minns inte namnet lillaffe) kom hela vägen :)

P6090087.jpg

Försök ett...nåt gnäll om SPD...

P6090099.jpg

Så jag sa att man måste ju inte klicka i & då kom han hela vägen & hoppade av snyggt !!!

P6090102.jpg

Å det är rätt långt träd med lite svängar.

P6090110.jpg

Sen försvann en då han slog upp knät från stillastående bra gjort där, hoppas det gick bra ;) Å vi hittade en trappa å tränade på att slänga runt baken 90 grader åt höger för att komma ner osv. Endel klagade med på mygg & knott men man får ju skylla sig sjläv när man bara står glor Affe...;)
Fint var det kan jag lova dock dåligt med sjöar inne i stan :(

P6090098.jpg

Sen kom vi till detta lilla kluriga träd med ett stor jävla lerhål innan osv...Men det gick idag :) Ibland flyger man över styret ibland inte...

P6090116.jpg

Över kom vi fast inga stilpoäng direkt..

P6090125.jpg

Började skymma lite så ursäkta suddigheten men detta är bra gjort på med hög sadel å skit!!

P6090133.jpg

P6090137.jpg

Sen körde vi över lite träd på hög de är ofta kluriga de .

P6090147.jpg

Här trode inte Janne att han kunde komma upp men oj va fel han hade gick ju hur galant som helst. Jag var dock så trött att jag knappt kom upp alls & på vägen ut var det nada problem. Men precis innan hade jag hoppat ner för en sten som jag sugit på sen i vintras finns på not so steady JannCam. Den är lite läskig inrun till den å mycket barr :)
Men jag kom upp med till slut & ner på ett nytt ställe så nöjd ändå, fast det är jobbigt när man måste ha en tyngre växel för att komma upp & sen måste trampa ner & få upp framhjulet.

P6090176.jpg

Så tog vi en sten vid Ljungstugan med. Den hade jag bara tagit med HT:n innan gick visst bra med denna med ;)

P6090188.jpg

Vila lite Janne tyckte den kändes för hög åt alla håll & ville inte åka till flera stenar jag blir faktiskt väldigt glad av stenar, men det gjorde inget för jag var med trött & Affarna hade redan tröttnat på oss när jag velade om jag skulle köra ner från stenen på filmen eller ej så av 5 var vi bara 2 kvar. Är visst jobbigt att cykla med Xc cyklar ....

P6090196.jpg

Om man gick ner 15 kg kanske ramarna skulle hålla med fast då skulle man inte få öl å chipps å godis å å å å å ...

Ja sen var vi bara tvungna att hoppa på ett mastfundament lite för det är ju såååå fint å massa brännäsllor i landningen.

P6090198.jpg

P6090213.jpg

Så hej då :)

P6090216.jpg

Not so steady JanneCam:

[RR] Nästa enduroiter
Hi, såg roligt ut!

Undrar hur många stackars barn som tvingas traggla omkring i skogen på xc-raketer bara för att deras föräldrar försöker indoktrinera till konditionscykling och glömmer bort att ha kul!? Massa dolda talanger som tröttnar på backträning och intervaller. Och det ligger alltid någon ivägen och bromsar i dom roliga nerförsbackarna. För där har man inget att hämta.

Oj vad jag svamlar... Men det är så jag ser på hur den organiserade cyklingen går till i min närhet. Samtidigt som väldigt många verkar nyfikna på "rolig" cykling. Men kanske inte törs pga normer osv.

Nu är jag sugen på att cykla! ☺️?Kul med inspiration!

[RR] Nästa enduroiter
Större delen av den lilla ungdomsklassen i flottsbro endurot förra helgen körde xc ht, lycra och utan skydd.

Jävligt 90 tals dh och karaktärsdanande kan man säga.

Attityden var dock helt rätt, kör som du vill på det du har å var glad att cykla...men de hade nog haft ännu roligare med lämpligare kit.

[RR] Nästa enduroiter
Ja det känns som att de måste köpa xc raketer eller dirt hojar. Så i skogen ska det vara seriöst men man kan få leka lite på andra ställen. Jag tycker bara det är kul att visa vad jag uppskattar med skogen. För många av de yngre är jäkligt duktiga. Men det skadar ju inte om nån hjälper dem lite på traven hur man ska göra osv.

[RR] Nästa enduroiter
feeblesmith sa:
Större delen av den lilla ungdomsklassen i flottsbro endurot förra helgen körde xc ht, lycra och utan skydd.
I Göteborg innan dess var ungdomsklassen riktigt jäkla liten men välkittad. Stockholmsföräldrarna kanske är snålare? ;)

Fast jag har ju iofs sett kids på helstela kolfiberraketer med XTR-prylar på i skogen här.. Såg helt rätt ut.. Eller nåt.

Senast ändrad:
[RR] Nästa enduroiter
Tror att det mest handlar om just här är att man ska köra xc å så är det bara men för egen del så är alla välkomna med ut när jag /vi kör skriver tex alltid i "våran" mtb grupp på FB när & vart vi ska ut, bryr mig inte det minsta om ifall man får vänta eller ej många får ju vänta på mig när det är breda stigar. Tycker inte man måste ha det senaste bara mera detta med inställning för hetsar man bara på att köra fort fort fort så tror jag snart man har tagit död på glädjen i det hela. Testa tex att stanna mitt i ett stravasegment & utforska nån ny grej man såg i ögonvrån hur många gör det????

[RR] Nästa enduroiter
EST sa:
Testa tex att stanna mitt i ett stravasegment & utforska nån ny grej man såg i ögonvrån hur många gör det????

Då får man dessutom se grejer man inte är beredd på... Som ett fågelbo i stubbem med en arg mamma när vi bara skulle kika på ett träd över en bäck. Längs ett segment. Vi blev rädda så klart! ?
20160611_114530.jpg

Tillbaka
Topp