Helge77
Aktiv medlem
[RR] Nya skor
Tydligen hade jag varit snäll i år, mer sannolikt har jag gnällt för högljutt om kalla fötter efter varje tur i höst. Hur som helst hade frun kostat på mig ett par Northwave Artic i julklapp. Något jag varit för snål för själv. Sagt och gjort testas måste de oavsett om kvicksilvret höll sig nere på -14gr C. Å andra sidan perfekt väder för att testa skorna på riktigt. Gav mig iväg i strålande solsken runt lunch. Ovetandes blev jag hånad som tokig med tanke på kylan på instagram med den här bilden.
Tji fick dom. Jag hade en riktigt fin tur, stundtals i sällskap med skuggis som dessutom växt sig lång sedan i somras.
[
Aja, lite vansinne är det kanske. Stannade till i skogen för fotopaus för att skicka till cykelkompisen som är i Skåne utan cykel. Där har vi definitionen av vansinne.
Vidare gick färden och äntligen händer det - NOT. Kan inte minnas när jag vurpade spång sist, säkert 10år sedan. Nu var dock oturen framme. Vet inte riktigt vad som hände. Jag på ena sidan och cykeln på andra. Sjönk ner i kärrpölen till låret halvt liggande på sidan på isen.
Andra benet klarade sig torrt. Skorna är i vilket fall täta. Vatten kom in uppifrån men rann inte ut. Jag cyklade blöt ca 20-25 minuter och frös faktiskt inte om foten. Vattnet blev riktigt varmt efter en stund. Skorna får därmed väldigt bra betyg. På benet var kallt inledningsvis, därefter bara stelt eftersom byxorna blev islaminerade. Vantarna frös fast på styret och i reglagen.
Hur som helst var det var det skönt att komma ut och röra på sig efter all julmat med tillhörande dricka. Skorna gav mersmak då jag inte frös dyngsur i minus 14. Blir nog att ge sig på't imorgon igen.
/H
Ps ska justera bilden när jag kommer åt datorn.
Tji fick dom. Jag hade en riktigt fin tur, stundtals i sällskap med skuggis som dessutom växt sig lång sedan i somras.
Aja, lite vansinne är det kanske. Stannade till i skogen för fotopaus för att skicka till cykelkompisen som är i Skåne utan cykel. Där har vi definitionen av vansinne.
Vidare gick färden och äntligen händer det - NOT. Kan inte minnas när jag vurpade spång sist, säkert 10år sedan. Nu var dock oturen framme. Vet inte riktigt vad som hände. Jag på ena sidan och cykeln på andra. Sjönk ner i kärrpölen till låret halvt liggande på sidan på isen.
Hur som helst var det var det skönt att komma ut och röra på sig efter all julmat med tillhörande dricka. Skorna gav mersmak då jag inte frös dyngsur i minus 14. Blir nog att ge sig på't imorgon igen.
/H
Ps ska justera bilden när jag kommer åt datorn.
Senast ändrad: