[RR] Softa stenar

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[RR] Softa stenar
Ja efter att ha badat å slöat i 3 dagar så tog vi oss ut på nationaldagskvällen.
Jag började med att tappa greppet i en kurva men framhjulet i nästan 50 blås. Men det gled omkull så fint att jag bara fick några blåmärkren & inte äns alla han att köra om mig så :)
Men jag kollade mina däck å på ca 100mm fattades det 7 kantdobbar så dags att köpa nya...

P6060127.jpg

Förutom det så testade Carl att hoppa upp på en sten, det hade jag inte äns tänkt på att testa men det gick fint för oss bägge :)

P6060003.jpg

Vi hade blandade mongon med oss på denna turen...

P6060009.jpg

Sen var jag tvungen att åka till en sten jag hade bangat på när jag var själv. Mest för att den var knölig & sluttade rätt mycket. Men nu när vi var några så kändes det okej inget konstigt alls skumt hur det är dag från dag men lika bra att lyssna på skallen vad som känns rätt

P6060012.jpg

P6060019.jpg

Man kan verkligen se hur olika vi kör här jag trampar carl manualar ut.

P6060024.jpg

P6060026.jpg

Så var ju Sveriges 1:a fågel med & den blir bara snabbare & snabbare av att bo i götet. Supergravity däck MM & HD & bara flyger ifrån oss fast jag konstaterade att han bara är 1/2 så gammal som en annan så det är nog okej att han är snabb ungjäveln ;)

P6060028.jpg

Transformers fågel

P6060030.jpg

Här är en bro man har kraschat duktigt på den är läbbig när det är blött men idag gick det galant!

P6060032.jpg

Så lite fin spång med nåt träd över å ruttna plank osv...

P6060033.jpg

Kolla framdäcket :)

P6060038.jpg

En trött gubbe & en pigg :)

P6060042.jpg

Ja sen så badade jag å Carl de andra vet i fan vad de gjorde?? Var ju så skönt!! Är liksom sånt som gör mycket av cyklandet tycker jag.

P6060044.jpg

Sen så var vi tvugna att hoppa så vi skulle torka. Tar väl en av alla förutom Adam för där fibblade jag med nåt på kameran..

P6060070.jpg

P6060076.jpg

P6060101.jpg

P6060114.jpg

Så han får komma här istället. Här vill man inte ramla ner. Nu är vi där jag filmade sist.

P6060132.jpg

P6060153.jpg

P6060155.jpg

Här lyckades jag punka 2 gånger på 300 meter utan att märka hur.. Förmodligen satte sig nån sten i däcket. Sen så märkte jag med att kedjan tog emot ramen på tyngdsta växeln. Vilket visade sig vara hubbens fel ena kullagret hade pulviserats...Men Hopenavet har funkat väldigt fint tills nu flera år faktiskt & Neil lär ju skicka delar snabbt så va fan :) Neil kollar delar imorgon :)

received_582596171917969.jpeg

Superstar dog 3 gånger på ett år detta höll fan 2 år :)

Bilagor

• P6060066.jpg
    P6060066.jpg
    188.1 KB · Besök: 15
[RR] Softa stenar
Snyggt! Men det där med pulveriserade Hopelager känner jag igen, mina i baknavet (Pro 2 Evo) har dött två gånger på mindre än ett år nu, och då kör jag ju betydligt mindre hårt än dig (om det nu har med saken att göra).

[RR] Softa stenar
VKruger sa:
Gott!

Blir det Borås någon gång i sommar tror du?

Ja nåt blir det men ingen koll hur..ska dit å lämna av ungarna å dra på spa iallafall men då skippar jag cyklar men det kanske kommer att finnas tid runt om jag hoppas det iallafall? men jag har svin sen semester iår...
Å tack ni andra det är så jävla skönt att kunna bada å bara njuta av vädret. Men jag har så jävla ont överallt idag förmodligen av kraschen ändå fast man inte kände nåt då.
Men imorgon ska vi påt igen å Neil på Veloteket ska skicka delar å då slog jag på stort & sönder med nya däck med?

[RR] Softa stenar
Känner igen mig från Happyriden för ett år sen :)
Vore kul att rulla runt lite där igen med torrare stigar än den gången...

[RR] Softa stenar
Ja jävlar dop var det pissväder verkligen? lite skillnad när det är torrt å man inte ät helt slut som alla var då!

[RR] Softa stenar
Ser tokfint ut, men var är det? Raststugan där ser ut som den vid Långsjön i Tyresta, men bäcken/forsen vid schtupet där känner jag inte igen trots att jag är uppvuxen däromkring.

Tillbaka
Topp