rulltrissor billigare alternativ?

Tack! men är du säker står ju "10 Tands passar till Shimano 7 och 8 delad, Campagnolo 8, 9, 10 och 11 delad och Sram ESP fram till år 2000" min sitter på en cykel från 2017..
de rulltrissor som sitter på min växel är det olika storlekar på har inte de någon betydelse, De som du länkar till ser ut som upper och lower är lika stora?

occepocke sa:
Tack! men är du säker står ju "10 Tands passar till Shimano 7 och 8 delad, Campagnolo 8, 9, 10 och 11 delad och Sram ESP fram till år 2000" min sitter på en cykel från 2017..
de rulltrissor som sitter på min växel är det olika storlekar på har inte de någon betydelse, De som du länkar till ser ut som upper och lower är lika stora?

Sorry missade det, jag har dem på 10 delad shimano 105 och 11-delat xt

Bilagor

• 3FBDA0B1-3EC6-41D2-B6F5-7999F7F93A39.jpeg
    3FBDA0B1-3EC6-41D2-B6F5-7999F7F93A39.jpeg
    121.4 KB · Besök: 63
  • A0231E51-4E21-4C6E-A7C4-C49064C9A896.jpeg
    A0231E51-4E21-4C6E-A7C4-C49064C9A896.jpeg
    46.6 KB · Besök: 54
Ah min är 11 delad så de funkar ju! Grymt! Är förvånad över hur dyrt de är med dessa rulltrissor! Nästan så jag fundera på att köpa en ny växel istället.. https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-nx-derailleur-1x11-speed-long-527647 någon som vet hur den står sig mot den jag har idag? Den som jag har är 2x11 men kör idag singel klinga så nx 1x11 kanske funkar bättre än gx 2x11 när man kör 1x11?

du har antagligen föga att vinna på att byta växel till en enklare dessutom, om den gamla funkar bra och inte är trasig.

srams trissor är åtminstone bra kvalitet, nedre är narrow-wide och du villhöver14t på nedre trissan. mindre motstånd:)

köper dessa trissor även till dura ace och campa.

har du problem när kedjan ska upp på största dreven? kan ju skilja lite där mellan olika växlar. nx har dock inte bästa ryktet, men vet inte om något ligger bakom annat än att den brukar sitta på tyngre och enklare hojar.

kais01 sa:
du har antagligen föga att vinna på att byta växel till en enklare dessutom, om den gamla funkar bra och inte är trasig.

srams trissor är åtminstone bra kvalitet, nedre är narrow-wide och du villhöver14t på nedre trissan. mindre motstånd:)

köper dessa trissor även till dura ace och campa.

har du problem när kedjan ska upp på största dreven? kan ju skilja lite där mellan olika växlar. nx har dock inte bästa ryktet, men vet inte om något ligger bakom annat än att den brukar sitta på tyngre och enklare hojar.

Ok då klickar jag hem rulltrissorna! Tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp