Rutter/turer som kan börja och sluta i Landvetter

Hans__L

Aktiv medlem
Jag har ägnat någon halvtimme åt Stravas rutter. Det går såklart att få till något som liknar det jag vill men det är ju ett enormt pillande verkar det som. Jag är inte riktigt kompis med den. Får fel vägval här och där och verkar närmast oförmögen att rätta till det i efterhand. Ser inga landsvägsrutter runt Landvetter som jag kan låna heller, men jag kanske gör något uppenbart nybörjarfel? (Mtb och stig finns det en del, men dessa vill jag ju fn undvika.)

Så, ska jag bita ihop och lägga ner tid på detta eller finns det någon som har något som passerar Landvetter som går att dela (och möjligen modifiera vad gäller start och slut). Min standardrunda har blivit Landvetter - Bollebygd ca 5-5,5 mil lite beroende på hur jag varierar. En ganska lagom trip just nu men jag skulle vilja ha både kortare och längre och framför allt rundor, som gärna går att korta vid punktering, kramp eller hagel. Det ska gå att göra krokar både över Hindås-Bollebygd-Rävlanda och ner mot Eskilsby-Hyssna och troligen kombinationer. Jag kör även mot Jonsered Lerum emellanåt, men samma där, det blir oftas fram och åter samma väg vilket inte är så inspirerande i längden. Att kunna bygga rutter lite modulbaserat (korta sektioner som man slår samman i olika kombinationer) hade varit optimalt för min del. Kan man göra så? Det hade ju motiverat tiden det sannolikt kommer att ta mig att fixa detta.

Tacksam för inspel, rutter och tankar runt Landvetter eller rent generellt. En smart guide till Stravas ruttgenerator kanske... Eller att arkiv med färdiga turer och en fingervisning om hur man slår samman och justerar i strava eller någon annan stans. (Bara det är begripligt.)

Skulle någon mot förmodan vara lite som mig, ointresserad av stora klungor men sugen på sällskap hela eller delar eller vid någon kortare rast så är det också intressant. (Det går inte jättesnabbt för min del, och nedåt är det anpassningsbart.)

Ta väg 542 mot västra ingsjön. Sen har du massa fina vägar att utforska mellan Fjärås, Sätila och vidare söderöver. Finns nästan inga dåliga vägar alls där.

Tillbaka
Topp