Ryainair, barcelona

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
Ryainair, barcelona
Tjena ! Jag och en polare ska boka en resa till barcelona med ryanair och vi ska ha cyklarna med oss, är det någon som har gjort det ? Hur går man tillväga ? Kommer man till flygplatsen och säger till att man har cyklar med sig eller går det att klicka i det direkt på deras hemsida?

Tacksam för svar.

Ryainair, barcelona
"P.g.a. utrymmesbegränsningar rekommenderar vi att transport av all sportutrustning bokas och betalas i förväg vid bokningstillfället på www.ryanair.com"

Vilken bit är det du inte förstår?

Ryainair, barcelona
Tänk också på att varje samtal du ringer till deras call center konstar typ 300 kr, bara för att säga hej...
Ryanair är billiga, men förvänta dig inget mer än stolen och säkerhetsbältet

//Piotr

Ryainair, barcelona
Om cykeln är skadad eller försvunnen när du kommer fram så räkna inte med att hitta någon anställd som kan fixa det. Ryanair håller personalsiffrorna låga. De anställda är få till antalet, men man kompencerar detta med tuffare arbetsdagar. Det gäller i alla fall personalen i luften. På marken finns det dock knappt personal att fråga. Som sagt; man får vad man betalar för. Jag undrar ifall det är några andra bolag i världen som inte låter sina anställda ladda sina mobiler gratis på jobbet :P ?

Ryainair, barcelona
Enligt mina erfarenheter är de ett av de smidigare bolagen att ta med cykel hos. Klara besked och låg, fast kostnad.

Ryainair, barcelona
Det funkar fint att ta med hojen, det är billigt och det är inte nån större risk för att de ska slarva bort nåt, eftersom de skjutsar bagaget med samma flygplan som resenärerna. Packa in den ordentligt, bara.

/Dag

Ryainair, barcelona
se till att du har cykeln försäkrad bara. ryanair ansvarar nämnligen inte för om dom skulle råka ha sönder din cykel...de får du snällt stå för själv. somsagt, smidigt att ta med men ja har fått en kännsla av att vi människor får åka ungifär lika bra som vårt bagage på de bolaget. men å andra sidan så e ju våra bilijetter billigare än cykelns, de förklarar ju varför standarden är som den är...

Ryainair, barcelona
Kolla med FlyMe. De tror jag mer normal syn på bagage och kan vara billigare än RyanAir. Jag har bokat sommarbiljetter för 1200 ToR. Ett lågt pris, om de inte går i konkurs.

Ryainair, barcelona
Kolla även upp sterling. De var billigare än ryanair och flyger dessutom direkt från arlanda till barcelona istället för skavsta-girona som ryanair gör.

Tillbaka
Topp