Ryggsäck för vardagen, eventuellt semi-OT

Ryggsäcken är hämtad och snabbt provad. Kanske lite väl mycket finesser men den är lätt och har en lagom styv ryggplatta som gjorde att det inte blev obekvämt när jag lastade den full med mjölkpaket på jobbet. Ska promenera runt lite med den hemma och se hur det känns men första intrycket är bra.

Jämfört med Deuter Trans Alpine har den lite bättre stadga i ryggen och är betydligt smalare i profilen, på gott och ont.

Knölade ner all dagens prylar och cyklade hem. Det känns att den inte är cykelanpassad då ränna för ryggraden saknas men det var på inget sätt obekvämt och inget problem med hjälmen mot toppen på ryggsäcken heller.

Bilagor

• 00000IMG_00000_BURST20190529195816496_COVER.jpg
    00000IMG_00000_BURST20190529195816496_COVER.jpg
    227.5 KB · Besök: 99
Eldprovet idag. Handla på systemet, stå stilla på en vagn sen promenera hem. Har ingen möjlighet att väga väskan men fem flaskor vin och 6*50cl öl räckte, ihop med tomma matlådor, för att fylla väskan och den är bekväm fortfarande. Märks att jag är lite klen men det är svårt att komma runt.

DanielS sa:
Efter lite forskande så provar jag att beställa en Deuter Speed Lite 12. Lagom storlek för mitt behov, laptop-facket ser sådärut men å andra sidan ska den gå att rulla ihop så man lätt får med den i en resväska och kan köra en axelremsväska som "personal item" på flyget om det är mer användbart. Återkommer med en recension om intresse finns.

Skriver ihop en lite recension. Har nu använt ryggsäcken under några cykelturer, några kortare vandringar och dagsutflykter.

Första intrycket var att den var väldigt liten och lite vek. Men med packning i så känns den förvånansvärt bra på ryggen. 12l rymmer ju inte allt man alltid vill ha med men för kortare turer i bra väder eller när man inte behöver så mycket grejer så fungerar det bra. Den rymmer utan problem min 14" laptop i fickan för vätskeblåsan och kvalar in i storlek som "personal item" på flyg (har dock inte testat smidigheten där). Den går också att rulla ihop så man får med den i resväskan som alternativ till sin laptop-bag.

Totalt sett nöjd med mitt köp, men det här är väl inte den första eller enda ryggsäck man äger, men faktiskt den ryggsäck jag använt mest i sommar.

Har också köpt till "hjälmhållare" som jag mest använt för att sätta fast jacka eller picnic-filt utanpå ryggsäcken. Dock har detta tillbehör en lite knepig anordning för att fästas på ryggsäcken. När man väl lärt sig hur det fungerar så går det bra.

Hade också kunnat vara standard med ett nät eller några fästremmar utanpå ryggsäcken. Ett ytterligare fack (eller en avdelare i toppfacket) för småsaker hade också varit bra så man t ex kunnat separera mobil och nycklar. Det är väl egentligen det enda negativa jag kan hitta med ryggan. Kvaliteten kan jag inte säga så mycket om då jag bara ägt den i två månader.

Tillbaka
Topp