Sälen Bike Park?!

Sälen Bike Park?!
Oj, vad länge man får vänta på att "liftburen cykelåkning" :-(

Finns det nånstans man kan åka tidigare på säsongen, om man inte vill åka 2x65 mil för att kuska Kälkspåret upp i Åre före midsommar?

Sälen Bike Park?!
lachamello skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska man inte få vädra Ironhorsen förrän efter
> midsommar...? Snyft. Flottsbro får väl duga
> då.
> Snacka om I-landsproblem.

Jag & Mårten R pratade lite löst om att dra till Sälen och köra lite men det var ju synd att liften inte går igång än på länge. Kanske får bli nåt i sommar. Eller Åre (fler från Uppsala som har såna planer?). Jag måste bara försöka skaffa en ändamålsenlig hoj först.

Sälen Bike Park?!
Slösurfa lite på Pinkbike och hitta ett par bilder från Sälen.
Ser ju inte så dumt ut!

Verkar vara hygglig falhöjd också!

pbpic985191.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Sälen Bike Park?!
David,

Vi är ett gäng som åker till Sälen ikväll! Kommer cykla både MTB och Racer. Resans höjdpunkt blir den traditionsenliga turen t&r Trysil! Tuff och härlig tur!

Har kört DH banan ett par gånger förra sommaren, är ingen expert men jag tyckte den var skoj!

Mvh

Tobbe

Sälen Bike Park?!
Alternativa roliga åk, Dock ej liftburen, kanske kan vara från saldalskojan ner till parkeringen vid närsjön. Eller från toppen av Närfjället ner till Orrliden. Cyklade där i förrgår. Blött och lerigt och lite snö kvar i en del sänkor.

Om ni kommer söderifrån så stanna till i Grimsåker någon kilometer innan Malung. Ta grusvägen upp för Kvarnberget. Från toppen följ bara vandringsleden ner tillbaka till Grimsåker. Halvvägs kommer man till en liten stuga. Kör förbi den så fortsätter leden ner genom skogen till Grimsåker.

Inget av åken är några direkta downhillåk, men jag tycker dom är roliga utförslöpor.

/John

Sälen Bike Park?!
Har för mig att Sunne ska öppna helgen den 2-3 juni. Tyvärr sammanfaller det ju med den traditionsenliga Kinnekulleturen men man får väl ta Sunne efter KK-resan.

/Mattias

Sälen Bike Park?!
Gör ett litet trådlyft men hittade ingen "officiell" tråd för sälen bike park, var där förra veckan och dom har ju fått till det riktigt trevligt i år, flera nya stökigare leder som jag gillade mycket.

Film!

Tillbaka
Topp