Säljråd Giant Anthem

anthemb

Medlem
Säljråd Giant Anthem
Hej!
Jag är ny här på forumet och är i behov av hjälp.

Jag hjälper min frus familj med att sälja min bortgångna svärfars cykel. Jag vet att det är en fin cykel som han lagt mycket pengar på, men vet egentligen inga detaljer kring hur mycket han köpte den för osv. Har försökt hitta liknande cyklar för referens kring pris, men inte hittat något.

Vad anser ni är ett skäligt pris att lägga ut cykeln för? Den kommer vara nyservad.

Ber om ursäkt om detta inlägg går emot några riktlinjer för forumet.

Cykeln är på service nu, så har bara några få bilder. Men kan ta fler senare i veckan om det efterfrågas.

Detta är infon jag fick när jag slog in ramnumret: Giant Anthem Advanced Pro 29 1 L Metallic Navy

Tacksam för hjälp!
Mvh Benjamin
1000008733.webp
1000008735.webp
1000008734.webp

Säljråd Giant Anthem
Googlade lite. Verkar som den kostade runt 60 ny.

Ramen är inte supermodern, men passar perfekt för svenska långlopp och cykelvasan, så det borde gå att sälja till nån gubbmotionär. 😄
Jag skulle prova att lägga ut den för 25k

Idag kostar motsvarande nästan 100k.

Säljråd Giant Anthem
Idag kostar motsvarande nästan 100k.
Jo... fast det är ju det där — den som är beredd att betala 100k för en top of the line xc-cykel är helt ointresserad av en fem år gammal.

10-12 var för lågt om det är en riktigt fin kolfiberram, men aluminiumcykeln ovan tror jag borde lägga där nånstans snarare än 16. Men man kan ju alltid prova.

Säljråd Giant Anthem
Jo... fast det är ju det där — den som är beredd att betala 100k för en top of the line xc-cykel är helt ointresserad av en fem år gammal.

10-12 var för lågt om det är en riktigt fin kolfiberram, men aluminiumcykeln ovan tror jag borde lägga där nånstans snarare än 16. Men man kan ju alltid prova.
Ja, cyklar är ju konsumtion. om det finns nåt andrahandsvärde kvar är det bara en bonus. 😄

Säljråd Giant Anthem

Målgruppen är ju inte en som kan betala 100k, utan just 25k ;)

Tillbaka
Topp