Kort skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag måste få ställa en fråga till alla som
> svarat med vad dom tycker är lämplig fakta.
>
> Va i hela helvete grundar ni ert förbannade
> skitsnack på?
> De är ta mig fan de värsta skitsnack jag hört
> på.
> Hur fan får ni till exempel reda på att han inte
> lämnat tillbaka sin Sunn cykel?
> Som nu låter helt uppåt skyarna att han skulle
> ha frågat dom.
>
> De låter som att var och varannan av er känner
> Sam Hill på riktigt.
Känns lite riktat åt mig, så jag svarar vad jag vet.
Jag känner folk som jobbar med Sunns WC-Team i downhill, samt ett antal av de som jobbar på Sunn HQ i Frankrike (Två av dessa har t.e.x. pluggat sin ingenjörsexamen i Sverige). Många av de som nu jobbar på Sunn har varit på Commencal, en jag känner ansvarade bland annat för de DH cyklar som WC-teamet hos Commencal körde.
Hursomhellst så berättar de givetvis en hel del skvaller, och då även att Sam hade kontaktad dom personligen för att få loss en Radical. Han ville utvärdera ett gäng cyklar över sommaren, då han visste att det inte blir nått mer IH för hans del från 2009.
Han återkom efter testet och var nöjd, kunde tänka sig köra för Sunn, la fram sina "krav" eller vad man ska kalla lön etc. Och det var på tok för högt för att vara rimligt för ett såpass litet företag.
För 10 år sen kanske, då hade ju Sunn Cedric Garcia, Vouliouz, Fabien Barel, Ann-Carolin Chasseu etc .. Men nu satsar de på yngre juniorer och vinna med egna talanger, något som gick bra i J-VM och J-EM i år.
Och då jag pratar i stort sett veckovis med den person som gav bort Radicalen till Sam så vet jag att den inte är återlämnad. Dock så tror jag inte Sam cyklat en meter på den senaste månaderna, han har nog lagt all tid för att köra in sig och tweaka sin Demo. Utan den cykeln samlar nog damm i ett garage någonstans.
Häromdagen postades följande på RideMonkey:
" he tested dozens of frames up at Bromont this summer between Worlds and the Ste. anne World Cup. He was pretty quiet about his impressions, and was rarely seen on a test bike (usually Sean was on it in line or when people were looking), but that didn't keep some of his comments from leaking out. Word on the street back in July was that he really liked the feel of the Demo (and the Sunn)."
Men eftersom mitt inlägg tidigare var förbannat skitsnack, och sen även "fan det värsta skitsnacket du hört" så vore det ju bra, om du nu har ännu bättre information, att berätta den.
Jag tyckte bara det var kul att skriva lite DH-skvaller som inte var så känt.
(Finns många bra party-historier om Cedric från ex-commencal polare också...)
Over and out.