Sammy Slick

rugbynut

Medlem
Sammy Slick
Hej,
Någon som har kört med Schwalbe Sammy Slick som pendlare däck(700 x 35C)?
Har Conti CX race på min CX idag, men få en del punkor när jag pendlar. Jag vill inte ha en renodlad pendlare däck eftersom jag kör en del på grus/skogen och har bara ett par hjul för tillfället. Läst att Sammy Slick har "bra" punka skydd. Tack för er feedback.

Sammy Slick
Har kört med det på pendling i stockholm utan punkor. Bra däck tycker jag, men det slits ganska fort så kanske inte det billigaste pendlardäcket per mil. Men men det har fungerat bra för mig och även kört ungefär hundra mil grus med det - fungerar utmärkt.

Oki en genomslagspunka har jag haft på asfalten, men inte däckets fel att jag missar en stort eländigt potthål.

Sammy Slick
Instämmer med föregående talare. Har kört ca 100mil grus och asfalt utan punktering men verkar slitas snabbt.
Kolla dock så att 'nabbarna' som sitter utåt sidorna på däcken sitter i en rak rad. Mina gjorde det inte och det fick hjulen att se skeva ut, handlaren bytte ut däcken men upptäckte ett antal felaktiga i butiken.

Sammy Slick
Var väldigt nöjd med mina Sammy, rullade ca 400mil 2013 utan problem, bytte bara för att dom var lite för breda för min On-One I'll Pompino. Blev Specialized Trigger Pro istället (lätta som attan, men dyra).

Tillbaka
Topp