Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eveningstar sa:"I raced the Hightower at the Enduro World Series in Finale... I knew we had to come back to the 29er V10 idea."
- Greg Minnaar
https://www.santacruzbicycles.com/en-US/news/syndicate-29-inch-v10
Jag hade valt X01 och sen satsat på ett andra hjulpar. För mellanskillnaden får du riktigt bra AL-hjul, och om du lägger till ett par tusen, riktigt bra kinakolfiberhjul.wenna sa:CC X01 - 49.500:-
CC XX1 - 57.000:-
Jämförande spec: http://www.vitalmtb.com/product/compare/18517-18519
jofahjalm sa:Det är nog definitionen av att få lite värde för pengarna.
wenna sa:jofahjalm sa:Det är nog definitionen av att få lite värde för pengarna.
Känner likadant, och det känns som X01 är mer passande för den typen av cykel än XX1. Naven vet jag inte så mycket om och styrlagrena kan ju knappast vara nån gigantisk uppgradering från 40 till 110.
Den enda fördelen jag ser med att köpa XX1 hojen är att den är 27.5 plus. Ska ändå ha både 29 och 27.5+ och då kan jag köpa ett par lättare 29". Lägger hellre mer pengar på 29 hjul än 27.5. köper Jag X01 29 så behöver jag köpa 27.5+ hjul och blir kvar med 29 hjulen som sitter på.
Eller så skiter jag i bägge två o köper enbart ramen för 21.000:-. Då har jag typ 35.000:- i byggbudget och borde få till en shysst hoj.
glitch sa:wenna sa:jofahjalm sa:Det är nog definitionen av att få lite värde för pengarna.
Känner likadant, och det känns som X01 är mer passande för den typen av cykel än XX1. Naven vet jag inte så mycket om och styrlagrena kan ju knappast vara nån gigantisk uppgradering från 40 till 110.
Den enda fördelen jag ser med att köpa XX1 hojen är att den är 27.5 plus. Ska ändå ha både 29 och 27.5+ och då kan jag köpa ett par lättare 29". Lägger hellre mer pengar på 29 hjul än 27.5. köper Jag X01 29 så behöver jag köpa 27.5+ hjul och blir kvar med 29 hjulen som sitter på.
Eller så skiter jag i bägge två o köper enbart ramen för 21.000:-. Då har jag typ 35.000:- i byggbudget och borde få till en shysst hoj.
Jag hade köpt ram - om du har 35.000 att bygga för sen :)
CC-ram för 21k låter som en osannolikt bra deal. Köp!? =)wenna sa:Eller så skiter jag i bägge två o köper enbart ramen för 21.000:-. Då har jag typ 35.000:- i byggbudget och borde få till en shysst hoj.
Eveningstar sa:CC-ram för 21k låter som en osannolikt bra deal. Köp!? =)wenna sa:Eller så skiter jag i bägge två o köper enbart ramen för 21.000:-. Då har jag typ 35.000:- i byggbudget och borde få till en shysst hoj.
Shk sa:Tjenare. Är sjukt sugen på en Santa Cruz hightower. Undrar bara vart folket köper ramar/ kompletta byggen ifrån?? Ingen som har en i Gbg man kan kika på??:)verkar ju vara krångligt att få Santa Cruz skickat till Sverige??
Shk sa:Tjenare. Ja men dem hade lite dåligt utbud. Vad är minsta däck storleken på en 27.5+??2.8?
Shk sa:Tjenare. Är sjukt sugen på en Santa Cruz hightower. Undrar bara vart folket köper ramar/ kompletta byggen ifrån?? Ingen som har en i Gbg man kan kika på??:)verkar ju vara krångligt att få Santa Cruz skickat till Sverige??
Shk sa:Ok nej ja var bara nyfiken på det här med plusdäck inte insatt i det direkt:)
Sixten såg en bild på din röda i en annan tråd sjukt fin, Är sugen på att höja framgaffeln med som du gjort.
Någon kört några Goa singletracks i bike park med en hightower??
Vilken sida köpte du från Axel??
Ska kolla runt lite i kväll är sjukt sugen på att klicka hem en till helgen nu när man har lite go feeling.
Hur känns det med bakdämparen ni som kör på en, känner man att det "bara är 135 slagna? Funderar på om det är värt med en lt? Men folk verkar överlag vara så sjukt nöjda med sina 2017 modeller så kanske är onödigt med en LT
Tack. Jag köpte min CC ram från komking.de och delar till bygget från bike24.com och r2-bike.com vilket gick smidigt. De tre paketen kom fram samtidigt efter sex arbetsdagar (är det rätt med särskrivningar här?).Shk sa:Sixten såg en bild på din röda i en annan tråd sjukt fin, Är sugen på att höja framgaffeln med som du gjort.
Hur känns det med bakdämparen ni som kör på en, känner man att det "bara är 135 slagna? Funderar på om det är värt med en lt? Men folk verkar överlag vara så sjukt nöjda med sina 2017 modeller så kanske är onödigt med en LT
A men ett väldigt fint lågbudgetbygge:)Sixten Fors sa:Tack. Jag köpte min CC ram från komking.de och delar till bygget från bike24.com och r2-bike.com vilket gick smidigt. De tre paketen kom fram samtidigt efter sex arbetsdagar (är det rätt med särskrivningar här?).Shk sa:Sixten såg en bild på din röda i en annan tråd sjukt fin, Är sugen på att höja framgaffeln med som du gjort.
Anledningen till att det blev 135 mm och inte LT 150 mm var att det duger år mig och att LT (2018) var 9000 kr dyrare. Anledningen till att det blev Pike 160 mm var att jag sprang på en gaffel till rätt pris och att 2018 Pike 29" inte kommer med längre slag än 140 mm, vilket jag ansåg vara för lite för den BB-frigång jag önskar när jag trampar stigar med mycket sten och rötter. Alternativt hade varit att köpa en 2018 Lyrik 150 eller 160 mm, men gjorde bedömningen att Pike duger åt mig och är både lättare och billigare än Lyrik.
Ett riktigt lågbudgetbygge helt enkelt :)
Shk sa:A men ett väldigt fint lågbudgetbygge:)Sixten Fors sa:Tack. Jag köpte min CC ram från komking.de och delar till bygget från bike24.com och r2-bike.com vilket gick smidigt. De tre paketen kom fram samtidigt efter sex arbetsdagar (är det rätt med särskrivningar här?).Shk sa:Sixten såg en bild på din röda i en annan tråd sjukt fin, Är sugen på att höja framgaffeln med som du gjort.
Anledningen till att det blev 135 mm och inte LT 150 mm var att det duger år mig och att LT (2018) var 9000 kr dyrare. Anledningen till att det blev Pike 160 mm var att jag sprang på en gaffel till rätt pris och att 2018 Pike 29" inte kommer med längre slag än 140 mm, vilket jag ansåg vara för lite för den BB-frigång jag önskar när jag trampar stigar med mycket sten och rötter. Alternativt hade varit att köpa en 2018 Lyrik 150 eller 160 mm, men gjorde bedömningen att Pike duger åt mig och är både lättare och billigare än Lyrik.
Känns det som en Enduro cykel mer när du höjde gaffeln?? Väljer mellan hightower och bromsen känns som två riktigt roliga cyklar.
Såg att du hade xl med? Ja ligger mitt i mellan L & XL 184 cm ovanför vattnet va tror du om storlek som en då äger en??:)
Hahaha ja har exakt samma:) är så sugen på att klicka hem en nu. Ska bara bestämma om det blir hightower LT eller vanlig hightower eller en bronson i-landsproblemAX3L sa:Shk sa:A men ett väldigt fint lågbudgetbygge:)Sixten Fors sa:Tack. Jag köpte min CC ram från komking.de och delar till bygget från bike24.com och r2-bike.com vilket gick smidigt. De tre paketen kom fram samtidigt efter sex arbetsdagar (är det rätt med särskrivningar här?).Shk sa:Sixten såg en bild på din röda i en annan tråd sjukt fin, Är sugen på att höja framgaffeln med som du gjort.
Känns det som en Enduro cykel mer när du höjde gaffeln?? Väljer mellan hightower och bromsen känns som två riktigt roliga cyklar.
Såg att du hade xl med? Ja ligger mitt i mellan L & XL 184 cm ovanför vattnet va tror du om storlek som en då äger en??:)
Hur långa ben har du? Jag är exakt lika lång, 84cm ben och tog också en XL!
Ok tack. Hade ju varit riktigt tråkigt att klicka hem en storlek för liten;)glitch sa:Jag är 181 med en large 5010 hade jag vart närmare 1.85 hade jag kört xl.
Min large är inte alls stor.
glitch sa:Jag är 181 med en large 5010 hade jag vart närmare 1.85 hade jag kört xl.
Makten sa:glitch sa:Jag är 181 med en large 5010 hade jag vart närmare 1.85 hade jag kört xl.
Beror ju på vad man vill åt. Jag är 185 och kör en L 5010. Det skulle gå utmärkt med XL, men jag hade inte valt en sån.
Jag ville ha en lekfull cykel som inte är sådär aplång som förespråkas numera, och har hamnat helt rätt:-)
Provade kortare styrstam men trivs bättre med 60 mm som satt på från början. Klart icke-korrekt enligt den nya skolan.
För största möjliga brötmöjlighet är det förstås vettigare att välja en större storlek, dock.
Ja det kan ja göra men det säger inte mig så mycket är ingen cykelingenör:) men du kanske kan hjälpa?? Kona process är siffrorna 475 Beach stack 600 i L. Santa cruz har 450 Beach och 613 stack... för mig är det grekiska ;)NickPick sa:Jämför stack / reach med nuvarande cykel är väl ett hett tips.
Ju längre ben desto mindre ram(?).
Lillgammal skulle enligt mig max gå på en large, men amerikanarna kan givetvis ha lite annorlunda mått såklart.
Jag är 184cm med 90cm långa ben och hamnar på "medium large", men på mtb brukar det bli large.
Shk sa:Ja det kan ja göra men det säger inte mig så mycket är ingen cykelingenör:) men du kanske kan hjälpa?? Kona process är siffrorna 475 Beach stack 600 i L. Santa cruz har 450 Beach och 613 stack... för mig är det grekiska ;)NickPick sa:Jämför stack / reach med nuvarande cykel är väl ett hett tips.
Lillgammal skulle enligt mig max gå på en large, men amerikanarna kan givetvis ha lite annorlunda mått såklart.
Jag är 184cm med 90cm långa ben och hamnar på "medium large", men på mtb brukar det bli large.
Makten sa:glitch sa:Jag är 181 med en large 5010 hade jag vart närmare 1.85 hade jag kört xl.
Beror ju på vad man vill åt. Jag är 185 och kör en L 5010. Det skulle gå utmärkt med XL, men jag hade inte valt en sån.
Jag ville ha en lekfull cykel som inte är sådär aplång som förespråkas numera, och har hamnat helt rätt:-)
Provade kortare styrstam men trivs bättre med 60 mm som satt på från början. Klart icke-korrekt enligt den nya skolan.
För största möjliga brötmöjlighet är det förstås vettigare att välja en större storlek, dock.
NickPick sa:Jämför stack / reach med nuvarande cykel är väl ett hett tips.
Japp det har/hade jag:) alltid jobbigt för här med storlek lösa siffror är en sak sitta på en är en annan. Tack för hhälpen:)glitch sa:Shk sa:Ja det kan ja göra men det säger inte mig så mycket är ingen cykelingenör:) men du kanske kan hjälpa?? Kona process är siffrorna 475 Beach stack 600 i L. Santa cruz har 450 Beach och 613 stack... för mig är det grekiska ;)NickPick sa:Jämför stack / reach med nuvarande cykel är väl ett hett tips.
Hade du process idag med 475 reach? Då har Santan 2.5 cm kortare reach som är måttet rakt upp från vevaxeln sen fram till styret.
Trivs du med nuvarande hade jag tagit XL HIghtowern som har 475 reach dvs. som Processen.
Dom har iallafall kvar nåt som liknar ett HQ/design och showroom i Santa cruz CA. Var förbi där i tisdags. Fanns en utställning med lite olika cyklar och lite kläder.Sixten Fors sa:Är inte Santa Cruz holländskt, precis som syrran Cervélo? Alltså europeer med nordamerikanskt påbrå som tillverkas i asien och köps av svenskar från retailers i Tyskland och England. Men ibland även från Norge har jag hört?
Makten sa:Stealth ser bara smutsigt ut tycker jag. Man ser ju ändå inte vad det står. Antingen befintliga dekaler eller inga alls.