Satmaran extended version....

Stina

Ny medlem
Jepp, så var Satmaran över och det var verkligen ett kul amatörlopp med glada damer i varierande åldrar och på alla möjliga cykelkvalitéer.

Målet innan start var att komma i mål innan tanten med cykelkorg. Det gick!

Turen var lätt, tekniskt, men tydigen för svårnavigerad... Jag hamnade fel och fick en känsla av deja vu som visade sig vara helt korrekt.

Tiden blev m.a.o inte toppen men det var i alla fall ett kul lopp med kostymklädda funktionärer och masterstart med reparationsvilliga, manliga cyklister. Tack för det!

Hej !

Jag tyckte också att det var ett mycket trevligt lopp, det kändes väldigt glatt och hjärtligt på något vis.

Banan var förvånansvärt lätt och vädret var ju helt perfekt.

Däremot så blev jag så grymt besviken över mitt eget lopp, jag låg väldigt bra till och kände mig pigg och väldigt stark, men sedan när det var ca fem kilometer kvar så händer det .. jag kör på en vas sten och punkan är ett faktum. Det kändes såååå nedrans orättvist och jag blev fly förbannad.

Det tog ca 15 minuter och fixa innan jag kom iväg igen så jag tappade både massa tid och placeringar.

Synd men det är väll en del av sporten ... (det hade ju inte behövt hända precis just då bara ..)

Det får bli revansch nästa år ..

// Malin L

Tack för tipset ...

;-)

(Jag hade missat att få med mig extra slangar så jag fick vackert invänta servicetekniker.)

// Malin L

Menar du att det inte alltid kommer gå att köra ledsna-hundvalps-tricket, huvudet lite på sned, slå upp sina stora bruna ögon och darra lite med underläppen, för att få assistans ?

Kanske är bäst att trots allt börja träna på att fixa punka själv då ...

:-)

Jo men visst är det så att det blir lite lättare om man snabbt kan fixa punkan själv ... det var som du förstår viss ironi i mitt tidigare inlägg.

:-)

Heh, vi skulle träna lite inför FMT och tog cykelbanan ut till Grängesberg för att ta sluttampen av turen,
på vägen så ser vi en massa skyltar med pilar och eftersom man ständigt befinner sig i trotsåldern ;) så cyklade vi emot banriktningen, utan att veta att Satmaran skulle starta då!

Men efter ett tag så kopplar en av oss på hjärnan och kommer på att snart så kommer vi möta ett gäng med flämtande och(?) frustande kvinnor o_0 Inte alls dumt tyckte jag men vi tog det säkra före det osäkra och tog en annan väg... :D

Vi frågade vid starten om tog fram sin kvinnliga sida, fick man vara med då? Men icke sa nicke...

Ja alltså det fanns servicetekniker lejda av tävlings arrangörerna som cyklade längs med banan just för att hjälpa till vid "tekniska" problem.

Finns det inte alltid sådana ?

;-)

Öijer Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm.
> Men om det var ett motionslopp så kanske man får
> ta hjälp av folk.
> Kanske.
>

dom kanske använde de nya UCI reglerna (2005) som säger att man får ta service under loppet :-)
annars låter det som ett skönt lopp
lite som på den gammla goda tiden
på den sista? cup tävlingen jag körde så lossnade styret och hade bara slang och patron med mig
det var bara och traska till målet... pinsamt!

Öijer Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr inte. vore bra om man kunde ha någon sådan
> brevid sig på FMT. :)

Menar du en Malina med "huvudet lite på sned, slå upp sina stora bruna ögon och darra lite med underläppen" eller en servicetekniker? :P

Satmaran är ett specialarrangemang så de kör nog inte helt efter UCI skulle jag gissa :)

Tillbaka
Topp