Berk
Aktiv medlem
Schwalbes gummiblandningar
Hej alla!
Jag har precis fått hem mitt första Magic Mary radial med Gravity-stomme och är supertaggad på att testa det. Läser en del tester där det sägs att dessa däck inte ska behöva inserts – stämmer det verkligen?
Eftersom det är så pass nytt så finns det inte så många kritiska recensioner på YouTube, måste säga att de ju nästan låter för bra för att vara sant! Om det verkligen funkar utan inserts är det ju plötsligt ett väldigt prisvärt däck. Ett par CushCore kostar ju nästan 2000 spänn…
Så, vad säger ni som redan har kört med däcket? Om ni tidigare kört med inserts, har ni vågat plocka bort dem när ni bytte till Magic Mary radial? Vore grymt att höra era erfarenheter!
Säljsnacket:
-The development of Radial technology began when the Commencal/Muc-Off downhill team approached Schwalbe to create a tire that offered more grip while also providing a higher level of rim protection to eliminate the need for any form of tire insert. To achieve these goals, Schwalbe deviated from the standard carcass design and developed a tire that can withstand the demands of Amuary Pierron while setting an entirely new standard for traction and damping.
Har du läst Valhalla_s inlägg här uppe? Han skriver att genomslagsskydd är samma som vid vanlig stomme. Sina intryck är inte så positiva.
Jag mötte en cyklist förra hösten med radial däck på sin DH-cykel. Han ville prova något nytt (hypen som Valhalla_ också klagar på). Däck rullade riktigt kass, så han skulle ta de bort direkt.