Scott Spark 945 (2017) Infästning bakre dämpare

Gert_Flimmer

Ny medlem
Jag har lyckats tappa delar av upphängningen till bakre dämparen (FOX Nude Trunnion) i skogen någonstans. Är det någon här som har koll på vad det är mer som ska sitta i? Gängorna på skruven på bilderna når inte till själva höljet så jag antar att delen jag tappade (någon form av dubbelverkande mutter?) både ska gängas i denna skruv och i själva höljet?

Frågan är även om det är mer än en del som ramlat bort? Någon som vet?

Bilagor

• IMG_2729.JPG
    IMG_2729.JPG
    134.5 KB · Besök: 75
  • IMG_2731.JPG
    IMG_2731.JPG
    154.2 KB · Besök: 81
  • IMG_2730.JPG
    IMG_2730.JPG
    165.2 KB · Besök: 75
  • IMG_2726.JPG
    IMG_2726.JPG
    152 KB · Besök: 73
  • IMG_2725.JPG
    IMG_2725.JPG
    149.2 KB · Besök: 81
Tjenare...har inget svar men det har hänt mig oxå på en 940 2017...har snackat med Sportson och man måste beställa ett helt "skruvkit"...med mellanlägg,brickor o skruv...hoppas det funkar.

Anders

Den skruven gängas direkt in i länkarmen, så det ska inte vara något mer där för att dra åt. Kom däremot ihåg att medan skruven är normalt gängad så går ju verktyget i från "fel" håll, så du drar åt moturs om du står på samma sida som verktyget och kikar.

Cyklist sa:
Den skruven gängas direkt in i länkarmen, så det ska inte vara något mer där för att dra åt. Kom däremot ihåg att medan skruven är normalt gängad så går ju verktyget i från "fel" håll, så du drar åt moturs om du står på samma sida som verktyget och kikar.

Lite loctite är på sin plats så slipper du desdutom tappa den "igen"
/sommis

Ok..jag trodde oxå att jag hade tappat något...konstigt att de sa att jag behöver köpa ett helt kit med skruv och brickor fast jag skickade med bilder där skruven sitter i..

Anders

Tack så mycket för svaren!

Aha....då är jag med. Så jag har alltså inte tappat någonting?
......och jag som tyckte att den inte ens nådde igenom.....klantigt att inte prova ordentligt...

Det känns verkligen som att det faktiskt satt något ifrån andra hållet oxå? Kanske bara nån form av skyddsgrej?

Tillbaka
Topp