Scott Spark 960 2019 vs Canyon Strive
Hej, sticker ut hakan med min okunskap nu. Jag började cykla ifjol och då på en Scott Spark 960. storlek:M Jag är 170, med innerbenmått 80.
Dock tycker jag det är trångt i cykeln. Känner mig inte trygg på den i det brötiga. Testade grannens Canyon Grand Canyon storlek M och fick en helt annan upplevelse.
Jag inte säker på vad det beror på. Att den är HT? Längre mellan sadel o styre? Lägre? Not a clue...
Cyklar mycket stig, typ Linnestigen i Uppsala. Ej hopp av av större höjder. Blir grusvägar hemifrån till stigarna.
Nu tittar jag på en Strive CF 7.0 då jag vill ha det närmaste man kan komma TwinLoc som finns på Scotten. I detta fallet Canyons Shapeshifter.
Och jag vill ha fulldämpat
Tittar jag på fel cykel?
Har titta på Spectral, men den har inte Shapeshifter.
Har ögnat Propain Tyee, men leverans tiden :( och ej Shapeshifter.
Har en Canyon Endurace och är nöjd med märket so far..
Var ödmjuka nu så jag vågar fråga i fortsättningen.. :)
Dock tycker jag det är trångt i cykeln. Känner mig inte trygg på den i det brötiga. Testade grannens Canyon Grand Canyon storlek M och fick en helt annan upplevelse.
Jag inte säker på vad det beror på. Att den är HT? Längre mellan sadel o styre? Lägre? Not a clue...
Cyklar mycket stig, typ Linnestigen i Uppsala. Ej hopp av av större höjder. Blir grusvägar hemifrån till stigarna.
Nu tittar jag på en Strive CF 7.0 då jag vill ha det närmaste man kan komma TwinLoc som finns på Scotten. I detta fallet Canyons Shapeshifter.
Och jag vill ha fulldämpat
Tittar jag på fel cykel?
Har titta på Spectral, men den har inte Shapeshifter.
Har ögnat Propain Tyee, men leverans tiden :( och ej Shapeshifter.
Har en Canyon Endurace och är nöjd med märket so far..
Var ödmjuka nu så jag vågar fråga i fortsättningen.. :)