Scott Speedster Gravel 20 vs 30

Jag har bestämt mig för att variera min pendling till och från jobbet (1,7 mil enkel väg) genom att köpa en racer som komplement till min elcykel jag använder nu.
Jag har tittat på Scott Speedster och provcyklade en Gravel 30 idag. Jag gillade cykeln men funderar på att gå upp till Gravel 20 istället.
Är det värt 3000 kr extra?
Någon som har erfarenhet av dessa cyklar och kan säga om de är bra och kommer hålla för 2-3 dagars pendling i veckan?

Jag har bestämt mig för att variera min pendling till och från jobbet (1,7 mil enkel väg) genom att köpa en racer som komplement till min elcykel jag använder nu.
Jag har tittat på Scott Speedster och provcyklade en Gravel 30 idag. Jag gillade cykeln men funderar på att gå upp till Gravel 20 istället.
Är det värt 3000 kr extra?
Någon som har erfarenhet av dessa cyklar och kan säga om de är bra och kommer hålla för 2-3 dagars pendling i veckan?
Jag pendlar samma distans på en Scott 20. Kan inte säga så mycket om dina andra val men jag tycker väldigt mycket om min Scott 20.

Om du fungerar som jag kommer du att få ”buyers remorse” om några månader om du inte lägger 3000 extra. Jag hade nog köpt en 20, men mest för att vara säker på att inte ångra senare :)

Tillbaka
Topp