Serious Grafix

Leeches88

Medlem
Serious Grafix
Hej!

Mitt sug för att börja pendla till jobbet börjar bli allt för påtaligt nu och har kikat lite på denna modell https://www.bikester.se/983657.html
Jag har tidigare pendlat på en Scott speedster 20 på drygt 9.2 kilo. Det som jag ställer mig frågande till på cykeln i länken är dess vikt på 11,38kg. Kommer den kännas trögcyklad jämför med min gamla speedster? Underlaget som jag pendlar på är enbart asfalt och enstaka kullerstenspartier.

/Stefan

Serious Grafix
så egentligen ingen större skillnad för en hobbypendlare mao :) vart mest vikten jag stirrade mig blind på cykeln att den nästan kvalar in på 12 kilo.

Serious Grafix
Den blir ännu tyngre när du får på vinterdäck, skärmar, pakethållare med väska, lampor och lastar med ett lås eller två osv osv.

Kommer säkert kännas eljest mot den du haft (har?) men det kommer gå bra i alla fall. Några minuters skillnad på sträckan är väl inte hela världen? :)

Serious Grafix
Maakus sa:
Leeches88 sa:
upplever du den lika lättrullad som en vanlig alu-racer?

Har aldiig haft en räser, första krullstyrehojen jag äger, eller snart iaf. Måste hämta ut den först :P

Första lilla rundan med min Marin är gjord.
Haha jävlar vad det går, är ju van att trampa runt med DHF/DHR2 på mtb. Känns ju som man fuskar.
12,7kg stål kändes förvånansvärt lätt.

Serious Grafix
Första lilla rundan med min Marin är gjord.
Haha jävlar vad det går, är ju van att trampa runt med DHF/DHR2 på mtb. Känns ju som man fuskar.
12,7kg stål kändes förvånansvärt lätt.

Är du nöjd med din Nicasio Plus så här långt? Är sugen på en själv men de hann ju ryka innan jag lyckades slå till, håller tummarna att de får in fler.

Serious Grafix
Är du nöjd med din Nicasio Plus så här långt? Är sugen på en själv men de hann ju ryka innan jag lyckades slå till, håller tummarna att de får in fler.

Ja, men jag ska faktiskt sälja den.
Som pendlare, äventyrs, semester hoj är den perfekt. Köpte en MB31 gravel som är mer det jag vill ha (mer räser) och behöver i min träning.
Nicasion känns mycket mer bekväm och avslappnad än MB31:an. Tycker bättre om Nicasions styre än MB31, och Microshift:ens lite mer klickiga växlingar, och kortare sväng än GRX briftersenas böja nästan 90 grader..

Tillbaka
Topp