Service bakdämpare/brain Specialized Epic Comp Carbon 2014

Bakdämparen på min Epic Comp Carbon är i stort behov av service (har nog kört ~800mil). Min fråga är, kan jag göra detta själv eller måste jag använda Fox utbytessystem (kostnad 2100sek)? Någon som kan beskriva hur jag gör och var jag får tag i servicedelar?

Senast ändrad:
Att hitta reservdelar kan vara en utmaning eftersom dämparen sägs ha en del specialdelar som man inte kan köpa hur som helst. Dessutom är Brainen fylld med kvävgas vilket gör det hela än mer problematiskt. Skulle något gå på tok så får du köpa en helt ny dämpare vilket är bra mycket dyrare.

Jag skulle skicka iväg dämparen och slippa all huvudvärk. Utbytessystemet innebär att LBSen har en nyservad dämpare i handen när du kommer in med cykeln. Du hinner nätt och jämt dricka en kopp kaffe innan cykeln är klar.

Har du en Comp Carbon så lär inte 2100 kr vara något att klaga på, men jag förstår att du hellre vill lägga pengarna på annat :)

Dum fråga kanske men är det bara självaste brain delen som byts eller hela systemet med bakdämpare också?

Tillbaka
Topp