Shimano Ep801 - Felkoder, garanti?

Hallstedt

Aktiv medlem
Hej,
Har en nyinköpt Emtb med Shimano Ep801 på, efter 140km fick jag upp koden E201.
I appen stod det att jag skulle testa att starta om, om det inte funkade så ska den lämnas in.
Nu har den varit på verkstad några dagar och de väntar tydligen svar från Shimano.

Någon som har en aning om vad detta kan vara och om det är något jag kan ha gjort fel?

Hej,
I appen stod det att jag skulle testa att starta om, om det inte funkade så ska den lämnas in.
Nu har den varit på verkstad några dagar och de väntar tydligen svar från Shimano.

Någon som har en aning om vad detta kan vara och om det är något jag kan ha gjort fel?
Hur gick det? Fick du hjälp från Shimano? Jag har själv ett problem nu med min Moterra SL 2 2025 med ep801 system där hastighetsmätaren visar fel och motorn slår av för tidigt suck. Man blir ju lite orolig när sådana fel dyker upp på en så pass dyr hoj..

Hej,

E201 brukar betyda glapp mellan batteri och motor. Kolla så batterifästet är åtskruvat så inte batteriet kan glappa eller röra sig när du cyklar. Kolla även så själva kontakten på batteriet inte är smutsigt.

Tillbaka
Topp