Shimano i blåsväder

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 54554
  • Start datum Start datum
Shimano i blåsväder
Såg bara videolänken först och tänkte att en yt gubbe med tusen följare vars flöde ser ut såhär ;)
Screenshot_20231212_084610_DuckDuckGo.jpg

Men sen såg jag Telegraph-länken.
Låter ju som det var lite på allvar iaf

Shimano i blåsväder
Hmm, jag trodde Shimano var japanskt? Ärorikt och livstidsanställning osv.
Har precis monterat ett nytt Shimano vevlager (gängat) på min BMC. Typ femte totalt, på den hojen. Aldrig varit med om att det varit så dålig passform. Förbannade japaner. Förbannade gängade vevlager.
De må väl ändå förstå att det inte blir någon kvalitet om man har slavar på fabriksgolvet?

Shimano i blåsväder
Hmm, jag trodde Shimano var japanskt? Ärorikt och livstidsanställning osv.
Har precis monterat ett nytt Shimano vevlager (gängat) på min BMC. Typ femte totalt, på den hojen. Aldrig varit med om att det varit så dålig passform. Förbannade japaner. Förbannade gängade vevlager.
De må väl ändå förstå att det inte blir någon kvalitet om man har slavar på fabriksgolvet?
No offence men ofta är det BMC som är felet när vevlager passar dåligt. ? Pay premium...

Shimano i blåsväder
inget nytt under solen skulle nog säga i princip alla större asienbaserade produktioner har nån form av slavarbete inblandat nånstans i ledet sram tex va i liknande blåsväder för ett antal år sen som nertystades illa kvickt o slutade väl med dom la ner en hel fabrik o flyttade produktionen

Shimano i blåsväder
Cykeln har jag haft sen 2018 och det har blivit en långmilare. Det är först detta exemplar av Shimano-lagret som jag reagerar på att det passar dåligt.
Influerad av en av mina youtube-influerare bestämde jag mig för att skruva isär vevpartiet igen och vara ett uns lättare på hand vid åtdragande av vevlagren. Kanske att det blev något bättre slutresultat av det.
Nåja, det är väl söndertrampat igen om nåt år och det jag köper då kanske passar bättre.

Tillbaka
Topp