Shimano lagerkulor 3/32" någon?

Mayhem

Aktiv medlem
Någon som sitter på ett lager Shimano lagerkulor 3/32" reservdelsnummer Y41N98030 och kan tänka att dela med sig av ett par stycken?

Servade mina pedaler igår men tyckte att högern uppförde sig dåligt på trainern idag, det var liksom något som högg till ibland. Tog isär pedalerna igen och räknade kulorna, längst inne i högern var det en mindre än det borde! Vet inte om det alltid varit så och jag bara inte märkt det tidigare eller om jag på något vis lyckades sumpa en med det gamla fettet som kom ut.

Hursomhelst är jag nu på jakt efter minst en ny kula. Är det någon som har liggandes eller vet någon butik/verkstad i Stockholm så nära city eller Nacka som möjligt som kan tänkas ha? Annars blir det väl till att sno en kula från pendlarhojen tills vidare och beställa hem en hel sats vid tillfälle.

Mayhem skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som sitter på ett lager Shimano lagerkulor
> 3/32" reservdelsnummer Y41N98030 och kan tänka
> att dela med sig av ett par stycken?
>
> Servade mina pedaler igår men tyckte att högern
> uppförde sig dåligt på trainern idag, det var
> liksom något som högg till ibland. Tog isär
> pedalerna igen och räknade kulorna, längst inne
> i högern var det en mindre än det borde! Vet
> inte om det alltid varit så och jag bara inte
> märkt det tidigare eller om jag på något vis
> lyckades sumpa en med det gamla fettet som kom
> ut.
>
> Hursomhelst är jag nu på jakt efter minst en ny
> kula. Är det någon som har liggandes eller vet
> någon butik/verkstad i Stockholm så nära city
> eller Nacka som möjligt som kan tänkas ha?
> Annars blir det väl till att sno en kula från
> pendlarhojen tills vidare och beställa hem en hel
> sats vid tillfälle.
Om du kan tänka dig att använda annat än Shimano så är lösa lagerkulor inte så svårt att få tag på. Butiker som säljer till industri, lager, drivremmar och liknande brukar ha.
Har inget namn åt nackahållet direkt tillgängligt tyvärr.

Tools-Momentum (SKF återförsäljare) föreslås. Om de finns i Nacka har jag dock aning om.

3/32" har jag för mig används i Team Losi's radiostyrda bilar också.. men det är nog enklare att hitta till Momentum än Roffes Modellflyg/Wentzels etc inne i city. (då kan du få Volframkarbidkulor om du vill gå "all-in" helt i onödan ;-)

Mvh
Jonas

Det hela slutade med att jag beställde en sats Shimano-kulor genom CykelCity. En sats innehåller 62 kulor, så även med ett byte av allihop om något år bör det finnas ett par stycken över om någon annan hamnar i samma sits i framtiden och hittar denna tråd. Hör av dig via ett PM i sådana fall...

Tillbaka
Topp