Shimano Positron 400 byte av växelförare

JHGP

Medlem
Jag har fått ta över min pappas gamla världsmästarcykel som har en bakväxel som är helt slut. Jag är inte så hype på gamla växlar och undrar helt enkelt om det är så att man kan fortfarande kan få tag på en sån växelförare alternativt om man kan byta till annan modell. Det sitter frikrans 5 delat bak och 2 delat fram. HAde varut kul att ha växlarna men i värsta fall förstår jag att det kanske är bara göra singelspeed av cykeln.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Positron är nog svårhittat om inte finns beg. Ditt lokala Cykelkök kanske har en? Ofta behövs en ny wire vilket är special (men brukar finns hos LBS). Positron är i min mening ett dåligt system och förtjänar att dö. Stoppa dit någon annan växel eller kör utan säger jag.

Positron är nog svårhittat om inte finns beg. Ditt lokala Cykelkök kanske har en? Ofta behövs en ny wire vilket är special (men brukar finns hos LBS). Positron är i min mening ett dåligt system och förtjänar att dö. Stoppa dit någon annan växel eller kör utan säger jag.
Vettigt! Ska ha det i åtanke! Tips på annan modell att byta till?

Ja alltid bra idéer förr i tiden ? tittade på den videon och hoppades på kanske en quickfix men kan bli så att det blir singelspeed om jag inte kan hitta en nygammal

Tillbaka
Topp