dnleriksson
Aktiv medlem
Shimano vs SRAM gällande 40t och 42t på tiodelat och Shadow+/Type 2.1
Min X7-bakväxel har efter kort tid börjat glappa i infästningen till växelörat och någon trissa gick nästan direkt så jag är inte riktigt nöjd. Hade Shimano Zee på förra cykeln, men då jag nuförtiden kör 11-40 på fs funkar nog inte det. Vet inte hur mycket skillnad short cage och medium cage gör, men Zee var helt knäpptyst medans mina SRAM-grejer med medium cage slår och hamrar för minsta lilla. Just nu har jag en X7 type 2.1 och innan X9 type 2 och märker ingen skillnad mellan dem. Har dock aldrig ägt en Shadow+ med medium cage.
Det jag läst förut är att SRAM funkar mycket bättre med större bakdrev och jag antar att det gäller fortfarande? Jag är fast med tiodelat och 40t ett tag känner jag då jag har det på två hjulpar så vill jag ha SRAM eller Shimano i fortsättningen är frågan? Mitt reglage börjar kännas lite slappt också så det kan bytas och behöver inte tas med i beräkningen.
Det jag läst förut är att SRAM funkar mycket bättre med större bakdrev och jag antar att det gäller fortfarande? Jag är fast med tiodelat och 40t ett tag känner jag då jag har det på två hjulpar så vill jag ha SRAM eller Shimano i fortsättningen är frågan? Mitt reglage börjar kännas lite slappt också så det kan bytas och behöver inte tas med i beräkningen.