Shims/bricka infästning bakdämpare.

Hulken

Medlem
Plockade bort bakdämparen på en Superior XF 939 TR och lyckades tappa bort 2 st tunna shims/brickor i ett mjukare material som plast eller gummi. Båda satt i vardera änden på den ena skruven (minns inte om det var främre eller bakre fästet), mellan dämparen och ramen/länkaget. Jag behöver införskaffa nya, vad är det jag söker? Ena bilden visar ungefär hur de ser ut (är inte rätt).
DSC_2378.webp
DSC_2379.webp

Saknar bild på dämparen för att ge rätt info.

Troligen distanser som hör till dämparen, inte ramen. Dock finns det olika bredd för olika ramar. De ska centrera bussningen på axeln, så ska nästan fylla ut till axelns längd, alltså inte klämmas fast.

För fox brukar de heta eyelet 5 piece kit eller något sådant. Brukar var svårt att förstå måtten för att välja rätt, så kontakta någon som vet vad som passar ramen för att få exakt rätt mått.

Brukar säljas med axel och bussning, vad jag vet, inte löst. Går nog fila till något eget om man har plaströr som passar på axel.

Edit: Går nog såga och fila distanser av en gammal plastbussning om du har.
Edit 2: Nej det går inte använda en gammal bussning kom jag på nu. Distanserna har större ytterdiameter än bussningen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp