Shorts

Faema

Medlem
Shorts
Ibland vill man som fantomen cykla på gator och torg och se ut som en vanlig man.
Vilka shorts finn det med inbyggd "blöja", gärna i butik i Göteborgsregionen. (Knepigt att näthandla kläder utan att prova).
CC har ENDURA HUMMVEE, någon som har erfarenhet?
salve

Shorts
emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Om det behövs så köp ett par kalsonger med
> inbyggd blöja istället. Finns från Craft,
> Rapha, Vulpine m.fl.

Instämmer, jag köpte dock Biltemas blöjshorts.

Shorts
Bullabus skrev:
> emilh skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om det behövs så köp ett par kalsonger med
> > inbyggd blöja istället. Finns från Craft,
> > Rapha, Vulpine m.fl.
>
> Instämmer, jag köpte dock Biltemas blöjshorts.

När köpte du dem?
Nu finns det bara vanliga cykelbrallor.

Shorts
Jag har Hummvee- och Singletrack-kortisarna från Endura och är sjukt nöjd (bortsett från den löjliga tryckknappen i midjan som alltid vill åka upp, men det är kanske min feta mages fel :-) Den blöjbyxan som följer med är ganska tunn, både i materialet och stoppningen. Det fungerar lika bra att använda andra blöjbyxor, och funktionen för att knäppa fast Enduras blöjor i shortsen orkar jag aldrig använda.

Med andra ord: du behöver inte välja en byxa med inbyggd blöja, utan i princip vilka shorts som helst och vilka blöjbyxor som helst går att kombinera.

Shorts
pamperpremiumpakistan.jpg

Shorts
Luzen skrev:
> Förut hade wiggle prisvärda boxerkallingar med
> blöja i.
> Nu hittar jag dem inte längre...

Jag har deras dhb-underbyxor med stoppning. Helt OK till skogscykling men stoppningen är lite för odefinierad för längre turer. Det blir mjukt på fel sätt.

Shorts
Jag kör med Endura Singeltrack. Med blöjade kallingar alt bibs under.
Är så pass nöjd m Singeltrack-shortsen att jag beställt ytterligare ett par i en större storlek eftersom även jag stör mej på knapparna i midjan som beter sej illa pga min form på magen.

Tillbaka
Topp