Sidi-skor

Lisa

Aktiv medlem
Sidi-skor
Efter att ha blivit pålurad spd-pedaler så måste jag nu ha ett par skor som passar till. Efter att ha kollat runt lite hittade jag dessa: http://www.chainreactioncycles.com/viewproduct.asp?category=Shoes&ModelID=1783 . Sidi verkar ju vara välrekommenderade här på happy så jag tänkte passa på och beställa när jag ändå ska till England snart. Jag har letat och letat här på happy om vad folk tycker om Sidi-storlekarna men inte hittat något vettigt. Själv har jag 38/39 så ett par 39:or borde väl bli bra? (Och nej, jag har ingen möjlighet att prova i butik)

Senast redigerad av en moderator:
Sidi-skor
Har inte Cykelcity rea nu, har för mig att Sidi Bullet inte kostade så mycket med än så. Och då har du ju mäjlighet att prova dem i butik. Om du nu bor i närheten av nån.

Skulle själv aldrig köpa skor utan att prova.

Sidi-skor
Håller med om att "SIDI storlek" är samma som "svensk storlek". Köpte mina Bullit från CRC fast en storlek större än normalt. Dom är precis en storlek för stora. Det var medvetet eftersom jag vill kunnna ha en tjock strumpa på höst/vinter/vår. Ska skaffa en lite tjockare sula att stoppa i under sommarhalvåret.
/Erik

Sidi-skor
Inne på mitt fjärde par SIDI nu, gillar dem skarpt (fast det finns varmare dojor för vinterkörning), och använder samma storlek som på mina vanliga skor.

Per

Sidi-skor
Jag har tre par SIDI, ett par gamla Eagle, ett par Bullit och ett par Dynamic. Samtliga är i storlek 43 och jag använder även normalt skor i storlek 43 - i vissa fall storlek 42 om skorna är "stora i storleken".

Tror att mina fötter är närmare storlek 42 än 43 och normalt skapta, men jag gillar att ha minst 1cm "tåplats" liksom. SIDI skorna sitter tight, som ett andra skinn, så man ska se upp och inte köpa för små. Jag provade ett par 42 och de passade inte mina fötter alls, det klämde överallt.

/Leo

Tillbaka
Topp