Sidoväska med ryggsäcksremmar till frun?

Henrik_F

Medlem
Min fru har nu pendelcyklat sedan i somras och ska belönas i samband med jul (dubbdäck har hon redan fått - jag är en romantiker). Hon behöver en väska som kan hänga på pakethållaren under färd och sedan vara enkel att ta med sig när hon går. Helst fungera som ryggsäck men axelrem funkar.

Ska rymma dator, matlådor och sånt där hon alltid har med sig - typ 20 liter totalt. Ska vara tät nog att klara regn, slask och stockholmspendling. Stora pluspoäng för design/ utseende (stilrent snarare än pråligt)

Tacksam för tips, gärna med länk!

/Henrik

Henrik_E sa:
Jag har aldrig använt sidoväska, men blir de inte för skitiga för att använda som rygga? Speciellt på vintern.
Värt att notera!

Mina cykelväskor som jag visserligen bara använde under sommaren är ganska leriga. Använder stänkskärmar men det skvätter ut en del på sidorna. Ett överdrag är nog att föredra om den ska bäras på ryggen sedan!

Tack för förslag och tankar.

Smuts etc. hanteras i och med att cykelklädseln brukar matcha väglaget, väskan behöver inte bäras runt som finväska :-)

mvh
Henrik

Mange. sa:
Ortlieb har en lös platta som fungerar som ryggsäck, man hänger på deras vanliga sidoväskor bara
https://www.ortlieb.com/en/Carrying-System for all panniers/

Jag är nyfiken på det här systemet. Har letat lite utan att hitta rätt info. Dels vill jag veta ungefär hur mycket vikt systemet tar och dels är jag nyfiken på om det går att köpa krokningen löst? Dvs den del som finns på väskan, funderar på en specialare där Ortliebs väskor inte ingår men bärsystemet är intressant.

Tillbaka
Topp