anders567 sa:
Någon som testat Sigma ROX 12? Hur är den jämfört med Garmins motsvarigheter? Den Garmin Edge (lite osäker på om det var 520 eller 820) som jag sett i drift har inte imponerat. Den hängde sig ofta med något bluetooth-meddelande och det höll på och räknade om rutten läänge. Kan ha varit ett måndagsexemplar möjligen. Det borde väl gå att köra den utan bluetooth igång hela tiden.
Svarar mig själv. Den är inte så dum.
Navigeringsfunktionen är riktigt bra, helt stabil och mycket snabb att zooma, scrolla mm och även mycket snabb att räkna om rutten vid behov.
Bra kartor som är gratis att ladda ner.
Smidig koppling till Strava via wifi. Allt synkas till enheten och går att komma åt offline.
Lätt att manövrera med knappar eller touchscreen.
Bra batteritid.
Bra och enkla monteringsfästen (ett par olika varianter).
Skärmen är relativt liten i förhållande till enhetens storlek (hade kunnat vara större skärm eller mindre enhet).
Kartan har en tendens att vrida sig ibland, om man till exempel stannar till. Kan vara lurigt om man inte noterar det innan den vridits rätt. Kan möjligen bero lite på hur väl kompassen är kalibrerad.
När man kommer off-route så kan den dra ny rutt (förvisso väldigt snabbt) utan att notifiera om det istället för att routa tillbaks dit man körde fel. Kanske finns någon inställning för detta som jag inte hittat.
Lite dyrare än konkurrenterna.
Det stör inte mig att den saknar bluetooth-koppling till telefonen och därför inte får notifieringar samt att live-tracking därför inte funkar. Saknar heller inte någon telefonapp, det är mycket lätt att göra allt på enheten.
Som helhet klart positiv upplevelse så här långt även om den inte är perfekt.